خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی میزبانی از زائران راهیان نور، گفت: یادمان «مرصاد» از پربازدیدترین یادمان‌های راهیان نور کشور است.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۹۵
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سعید بهشتی‌راد بعد از ظهر شنبه طی نشستی به مناسبت سالروز راهیان نور و اعلام آخرین وضعیت استان کرمانشاه در برنامه‌های راهیان نور که با حضور رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در سالن شهید سعید جعفری در سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در پی سفر مقام معظم رهبری به مناطق عملیاتی که در سال ۷۵ صورت گرفت این روز به نام راهیان نور نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور عاملی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: راهیان نور به دلیل پیامدهای عمیقی که در ابعاد مختلف جامعه ایجاد کرده به سرمنشایی برای حرکت‌های انقلابی و جهادی و انقلابی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه شعارهای امام خمینی (ره) و اسلام ناب برای دشمنان و مستکبران ابعادی تهدید آمیز داشت و آنان این پدیده را در راستای دستیابی به منفعت خود خطر آفرین می‌پنداشتند و همین امر سبب شده از هیچ توطئه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکنند.

بهشتی راد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ملت ایران انقلاب خود را بر اساس ایدئولوژی اسلام ناب می‌دید در تمامی موقعیت‌ها همه جانبه پای کار انقلاب ایستادند و بسیج مردمی با فرمان امام خمینی (ره) به سرعت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در اصول رزم جهانی پدیده‌ای به نام دفاع مقدس نمی‌گنجد، بیان کرد: دفاع مقدس جنگ تمام عیاری علیه ملت ما بود که حاج قاسم سلیمانی دفاع مقدس را امامتی دانست که ارزش‌های آن با جهاد آغاز شد و سبب شد ملت ایران در مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به خنثی شدن توطئه‌های دشمن در هر دوره با حضور مردم و تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: در اتفاقات اخیر کشور نیز دشمن همه داشته‌ها و توانایی خود را به میدان آورد و دست به دامن شخصیت‌هایی شد که دچار بی هویتی شده و مدت‌هاست مردم آنها را طرد کرده و امروز حتی از بردن نام آنها اکراه داریم.

بهشتی راد ادامه داد: با این وجود تمام توطئه‌های دشمن در روز ۲۲ بهمن ماه با حضور گسترده و نیز کسب موفقیت‌ها در زمینه‌های دیپلماسی خنثی شد و اینها همگی ارزش‌هایی است که علاوه بر پاسداشت آنها باید برای آیندگان خود تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب مبدع و بنیانگذار راهیان نور است، گفت: اهمیت و هدف از راه‌اندازی راهیان نور زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت است که بارهای مقام معظم رهبری بارها در منویات خود این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، بیان کرد: در گذشته اعزام کاروان‌های راهیان نور بیشتر در مناطق عملیاتی جنوب کشور مرسوم بود که در سال ۸۹ مقام معظم رهبری راهیان نور را به عنوان یک حرکت فناور خطاب کردند و بر توسعه راهیان نور در سایر مناطق عملیاتی مانند غرب و شمال غرب را مورد تأکید قرار دادند.

بهشتی راد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۶ یادمان مربوط به سپاه پاسداران را دارد، عنوان کرد: همچنین وجود ۲ یادمان دیگر مربوط به ارتش در این استان وجود دارد که یادمان ببین المللی مرصاد یکی از پربازدیدترین یادمان‌های کشور محسوب می‌شود که بر اساس آمار در سال گذشته مورد بازدید بیش از یک میلیون نفر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر در سالروز عملیات بازی دراز از این یادمان بازدید کردند که با توجه به استقبال‌ها در تلاش هستیم که با کمک مسئولین برای افزایش بازدیدها از ظرفیت‌های ممکنه و موجود استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه خضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر میزبانی زائران اردو راهیان نور در ۱۰ اردوگاه، افزود: با وجود قدمت میزبانی راهیان نور در خوزستان اما به دلیل ارائه خدمات و مکانات مطلوب در استان کرمانشاه در چهار یا پنج سال اخیر رتبه نخست را کسب کردیم و در نظر داریم که به دلیل موقعیت‌های مناسب آب و هوایی استان کرمانشاه در چهار فصل سال میزبان زائران راهیان نور غرب کشور باشیم.

ارسال نظرات