خبرهای داغ:
رئیس سازمان راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص)کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص)کرمانشاه از پیش بینی بازدید ۲.۵میلیون نفری از یادمان‌های دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۹۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، یونس عزیزی بعد از ظهر شنبه طی نشستی در خصوص آخرین وضعیت استان کرمانشاه در برنامه‌های راهیان نور که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه که در سالن شهید سعید جعفری در سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، اطهار کرد: دفاع مقدس نقطه اتصالی برای برقراری ارتباط با نسل جوان و نوجوان است که امروز با اردوهای راهیان نور توانستیم این اتصال را رقم بزنیم.

وی افزود: فراموشی دفاع مقدس و تحریف دفاع مقدس ۲ موضوع مهمی است که با برپایی راهیان نور از این مسائل جلوگیری شد و باعث ایجاد زمینه گردشگری تعالی بخش شده که ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و.... را در جامعه متأثر کرده است.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه راهیان نور را یک ابتکار و فناوری جدید دانست و تصریح کرد: راهیان نور غرب کشور در مقابل تهدیدات نرم دشمنان برنامه‌ای بود که با حمایت‌های ویژه به تأیید رسید و امروز به دلیل اعزام کاروان‌ها و میزبانی‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های استان محسوب می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه در برگزاری راهیان غرب کشور در استان کرمانشاه تمامی خدمات مربوط به میزبانی‌ها و هماهنگی‌ها توسط استان صورت می‌گیرد، گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۱ هزار و ۷۴۱ نفر از سراسر کشور در مراسم ۲ روزه راهیان نور استان کرمانشاه شرکت داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده درخواست میزبانی و برقراری راهیان نور در استان کرمانشاه در فصول مختلف سال صورت گرفته که بر همین اساس میزبانی از زائران در راهیان نور استان کرمانشاه به دلیل چهار فصل بودن این استان در پیک‌های مختلف انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار نفر در استان کرمانشاه اسکان داده شده‌اند که به صورت متمرکز در طول سال برای میزبانی فعال هستند.

عزیزی تاکید کرد: از بهمن ماه سال جاری تاکنون هشت هزار و ۲۷۴ نفر از دانش آموزان و ۲ هزار دانشجو از چهارم اسفندماه به راهیان غرب کشور در استان کرمانشاه اعزام شدند که از ۲۴ اسفندماه تا سوم فروردین ماه اعزام کاروان قشر محلات را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: اعزام زائران با خودروی شخصی در هر شهرستان را برای اعزام به خوزستان و بازدید از یادمان‌های آنجا به طور منظم و هدفمند ساماندهی خواهیم کرد که در ۲ اردوگاه از سوی استان کرمانشاه به صورت رایگان اسکان و میزبانی خواهند شد.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال پس از بازی دراز از ۴۰ هزار نفری که از عملیات غرب بازدید کردند ۲ هزار نفر دانشجو بودند که به استان خوزستان اعزام شدند.

عزیزی اظهار کرد: سیکل زائر گردانی توسط استان کرمانشاه در هشت اسکان که در یادمان‌ها تقسیم شده‌اند که تاکنون ۲ میلیون نفر از این یادمان‌ها بازدید داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ این آمار به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید که این آمار از سال ۸۷ که تنها هفت هزار نفر بوده امروز به بیش از ۲ میلیون بازدید رسیده است.

وی با تاکید بر میزبانی از زائران راهیان نور در ایام نوروز، مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های قرارگاه راهیان نور در ایام نوروز تمامی یادمان‌ها استان کرمانشاه میزبان زائران سراسر کشور است.

عزیزی اضافه کرد: در شهر کرمانشاه سه نقطه به منظور اسکان زائران راهیان نور آماده سازی شده تا بتوانیم فرهنگ‌های دفاع مقدس را در راهیان نور زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اسمان زائران در هشت یادمان استان کرمانشاه، تاکید کرد: اسکان در یادمان مرصاد، یادمان بازی دراز، یادمان شهید بهشتی در شهرستان قصرشیرین، یادمان مطلع الفجر در شهرستان گیلانغرب، یادمان ۲۶ مرداد در شهرستان پاوه، یادمان بانه دار شیخ صله و یادمان‌های شهید شیرودی و ابوذر وابسته به ارتش میزبان زائران خواهند بود.

عزیزی در ادامه به بین المللی شدن یادمان مرصاد اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه این یادمان به دلیل میزبانی ۸۰ درصد زائران کربلا از سراسر کشور است با ظرفیت بالایی که ایجاد شده به یک جایگاه بین المللی تبدیل شده که علاوه بر زائران کشوری حتی زائرانی از خارج از کشور را شاهد هستیم.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: هرساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از یادمان مرصاد بازدید می‌کنند که با بین المللی شدن این یادمان ظرفیت‌ها برای پذیرش زائران از سراسر کشور افزایش خواهد یافت.

عزیزی در پایان افزود: حضور راویان مسلط در تمامی یادمان‌ها حضور مستمر خواهند داشت که در نظر داریم در سال‌های آینده علاوه بر معرفی یادمان مرصاد راویان مسلط به زبان انگلیسی را داشته باشیم.

ارسال نظرات