طی یک سال گذشته:

افزایش ۳۰ درصدی واحدهای دانش بنیان البرز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، در آیین رونمایی از درگاه واحد رفع موانع توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: در سال دانش بنیان و اشتغال آفرین تعداد واحدهای صنعتی دانش بنیان استان افزایش ۳۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۴۹۸۳۸۵
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رامین ربیعی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، در آیین رونمایی از درگاه واحد رفع موانع توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد پروانه های بهره برداری صادره برای شرکت های دانش بنیان، از تعداد ۱۳۰ فقره در ابتدای سال به ۱۸۸ فقره رسیده و شاهد افزایش جواز های تاسیس صادره از ۴۵ فقره به ۱۰۴ فقره یعنی بیش از ۱۰۰ درصد رشد هستیم. 

وی ادامه داد: به جوانان کشورمان و استان سرافراز البرز این اطمینان را می دهم که ایران یکی از بکرترین و بهترین کشورهای دنیا برای فعالیت های اقتصادی و تولیدی در حوزه دانش بنیان است و ما در استان البرز با تمام توان از رویکرد توسعه ای حوزه دانش بنیان حمایت می کنیم. 

ربیعی تاکید کرد: شخصا آمادگی دارم مستمراً در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز حاضر شوم و برای جوانان علاقمند و تلاشگر استان مان که در حوزه دانش بنیان و استارت آپ‌ها فعالند؛ شرایط، امکانات و فرصت ها را تشریح کنم و آنها را به سوی واحدهای صنعتی راهنمایی کنم تا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن بهره برداری نمایند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، گفت: این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستری برای فعالسازی تمامی ظرفیت‌های حمایتی و توسعه ای حوزه دانش بنیان و ارتقای سطح آموزشی و علمی واحدهای صنعتی استان منعقد می شود و حتما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مفاد آن به شکل مناسبی اجرایی و عملیاتی شود.

ربیعی تصریح کرد: نامگذاری عنوان «سال دانش بنیان» از سوی مقام معظم رهبری، محدود به افزایش خدمات و حمایت از دانش بنیان ها در سال جاری نیست و قطع یقین فرمان معظم‌له به عنوان الگوی حرکتی ما در آینده خواهد بود و با همین قدرت و توان ادامه می‌یابد. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تاکید کرد: همکاری ۲ طرفه اداره کل صمت و کارخانه نوآوری البرز در دو بخش و شامل معرفی واحدهای صنعتی و تیم های تحقیق و توسعه(R&D) به یکدیگر جهت ایجاد فرصت‌های همکاری فی مابین و تسهیل‌گری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای صدور مجوزها در مسیر تبدیل ایده‌های دانش بنیان به تولیدات انبوه خواهد بود.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها