خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام قمی:

باید خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همدلی مردم در محلات و خوبی‌های موجود در کف جامعه باید تقویت و روایت شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۶۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

باید خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین اختتامیه «مهرواره بانور» و افتتاحیه «مهرواره محله همدل» که صبح امروز در سازمان بسیج برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه غبارروبی از مساجد سراسر کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: به یاد دارم در منزل یکی از شهدا بودیم که مادر شهید به جمع افرادی که آنجا بودند گفتند این سنت حسنه بسیار مناسب است که خانواده شهدا را تکریم می‌کنید، اما فرزند شهیدم همواره به فکر تهی‌دستان و نیازمندان بود و همیشه به فکر رفع مشکل ایشان بود و خوب است که شما در کنار این برنامه به نیازمندان و محرومان رسیدگی کنید. در مقام عمل نیز کسانی که بیشتر پای کار آمدند، بانوان بودند. به یاد دارم که هر سال روز اول سال نو سنتی حسنه در محله ما تکرار می‌شد که روز اول سال به منزل شهدا رفته و با خانواده ایشان دیدار داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه تجلیل از مجاهدت بانوان در این همدلی دیده شده است، ادامه داد: در طرح مهرواره بانور نیز افراد فراوانی وارد میدان شده و نقش آفرینی می‌کنند و جا دارد که از همسران ایشان که سختی این مسیر را تحمل می‌کنند، تجلیل شود. در این طرح نیز باید بانوان حاضر در میدان که از همسران امامان جماعت و ... هستند مورد تقدیر قرار گیرند؛ لذا باید مجاهدت‌های بانوان در این عرصه‌ها را ستود.

 

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه بانوان در روایت ادبیات دفاع مقدس از آقایان پیشی گرفته‌اند و هنرمندانه روایت کردن از ویژگی‌های ایشان است، یادآور شد: حضور بانوان با تمامی برکاتی که دارد نیز باید روایت شود. تمام فرصت‌های رشد و تربیتی که خداوند متعال طراحی کرده ما را به این جهت سوق می‌دهد که برای رفع فقر دعا کرده و تلاش کنیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد : در جنگ ترکیبی همه جانبه که با آن مواجه هستیم، شکاف اجتماعی یکی از اهداف دشمنان است. ترمیم این شکاف را باید با مواسات و همدلی جبران کرد. اگر مردم در زمینه گره ‌گشایی از نیارمندان و روایت این همدلی پای کار بیایند، مشکلات حل خواهد شد.

 

قمی با اشاره به اینکه خوبی‌های موجود در کف جامعه باید روایت شود، اظهار کرد: امروز نیازمند آن هستیم که خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود. وقتی تلاش افرادی که در یک محله در حال رفع مشکلات هستند، روایت نشود، در این جنگ ترکیبی با مشکل مواجه خواهیم شد. امروز همه باید توان خود را با هم پیوند بزنند و زمینه اجتماع مومنانه برای به میدان آمدن مردم و تحقق محله اسلامی را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه محدوده کار مسجد دیوار‌های مسجد نیست و تمام محله را پوشش می‌دهد، گفت: اگر مهرواره محله همدل فقط به امر اصلی همدلی و رفع مشکل پرداخت، ولی روایت هنرمندانه آن را جدی نگیرد کار به ثمر نخواهد رسید. همدلی مردم در محلات باید تقویت و در ادامه روایت شود. این‌مسئله کاملا مرتبط با جهاد تبیین است.

 

در پایان این مراسم از چهار بانوی برگزیده مهرواره بانور که به نمایندگی از بانوان برتر این مهرواره از استان های مختلف کشور در جلسه حضور داشتند، تجلیل شد و از پوستر مهرواره محله همدل نیز رونمایی به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار