خبرهای داغ:
سردار حزنی در همایش شکوه هجرت:

تمام طرح‌های سپاه در راستای امنیت پایدار و کارآمدی است

همدان-دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران بابیان اینکه تمام طرح‌های سپاه در راستای امنیت پایدار و کارآمدی است، گفت: سپاه درکنار همه دولت‌ها بوده و خدمت‌رسانی در مناطق محروم را در اولویت قرار داده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۹۵
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سید ضیاءالدین حزنی امروز در همایش شکوه هجرت و آیین تجلیل از جهادگران نمونه استان همدان که با حضور جهادگران، مدیر کل ادارات و فرماندهان نواحی در مجتمع انصار همدان برگزار شد، اظهار کرد: ما در وضعیت معیشتی، آبرسانی، قنات، خانه عالم، مدارس، منازل، راه‌های ارتباطی، محرومیت و عقب ماندگی در استان همدان داریم.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها و حتی در مرکز استان شاهد برخی محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها هستیم که باید برطرف شوند چراکه نتیجه تداوم محرومیت‌ها دلسردی و یأس، فاصله طبقاتی، ظلم و ستم و کاهش کرامت انسانی در جامعه است.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی پرداخت و ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها، رضایت خداوند متعال، کمک به کاهش فقر و محرومیت و... است.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح‌های محرومیت‌زدایی گفت: بیشتر این طرح‌ها کوچک، زودبازده، عام المنفعه، فاقد پیچیدگی فنی و تخصصی، قابل اجرا توسط ساکنان بومی و محرومیت‌زا برای نظام هستند.

سردار حزنی با بیان اینکه تمام طرح‌های سپاه در راستای امنیت پایدار و کارآمدی است، تصریح کرد: سپاه در کنار همه دولت‌ها با هر گونه سلایقی بوده و خدمت‌رسانی در مناطق محروم، دور، سخت گذر و مرزی را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در سراسر کشور در حوزه‌های مختلف آب، کشاورزی، صنعت، امنیت غذائی و... فعال است، بیان کرد: در بحث جهیزیه در درجه اول فعال هستیم و یکی از اهداف ما کاهش خطرآفرین طلاق‌های بی مورد و بی حساب و کتاب است.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همچنین این قرارگاه در احداث و نوسازی مدارس در سطح کشور، اجرای طرح کرامت در ۱۸۷ شهر، اجرای طرح شهید همدانی در ۳۱ استان، مسکن محرومین کمیته امداد، بهزیستی و معسرین در سطح کشور، فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت زیبنده کشور نیست و هنوز نتوانسته‌ایم رضایت مردم را در عرصه‌های مختلف جلب کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استفاده نشده در رتبه اول جهان قرار دارد.

سردار حزنی افزود: بر اساس آمارهای جهانی ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است و ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده، هنوز ۵ درصد این ثروت‌ها کشف نشده؛ در نهایت فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت، بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارامدی اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه ما باید کمک کنیم و شرایط را فراهم کنیم، بیان کرد: مردم ایران بسیار عزیز هستند و در ۲۲ بهمن ثابت کردند مردم ایران خوشه‌های مرواریدی هستند که داشتن آنها ثروت و دیدن آنها لذت‌بخش است، در واقع مردم ما گنج‌های پنهان هستند که امام (ره) آنها را پیدا کرد.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: ما امروز به عمل نیاز داریم، باید سخت کار کنیم و بیکاری و اشکالات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اگر حکومت‌ها تجارت کنند دولت‌ها ضعیف می‌شوند و در پی آن مردم فقیر می‌شوند اما بالعکس اگر مردم تجارت کنند دولت‌ها قوی و مردم ثروتمند می‌شوند.

سردار حزنی با بیان اینکه ما باید برای انجام دادن کار در مناطق محروم با هماهنگی دولت‌ها و همه ارگان‌ها آنها را به نتیجه برسانیم، تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و در مقابل کسانی که در کشور ایجاد تردید و دودلی و دو دستگی می‌کنند، بایستیم، وقتی باهم باشیم موفق می‌شویم؛ تا شیعیان علی(ع) هست فتنه پشت فتنه وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران همانطور که مسئولین بی‌کفایت داریم مسئولین خوبی داریم که با مردم هستند و این بسیار ارزشمند است.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران هر کس بخواهد وظیفه خود را خوب انجام دهد، رهبری دیگر دغدغه‌ای ندارد.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی باید حواسشان به محرومین و مستضعفان باشد؛ گروه‌های جهادی باید بزرگ شوند با آدم‌های بزرگ می‌‌توان کارهای بزرگی انجام داد؛ ما باید یاد بگیریم مردم مهم هستند.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌هایی  که در کشور هستند باید هوای مردم را داشته باشند، سپاه و گروه‌های جهادی همه حواسشان به مردم محروم باشد چراکه وقتی با مردم هستیم، موفق هستیم همانند کاری که در کربلای ۵ انجام شد.

وی با بیان اینکه شایستگی همه ما این است که مردم از ما رضایت داشته باشند و هر مسئولی که همه هم و غمش مردم باشد این موفقیت است، ابراز کرد: نگرانی‌های موجود به خاطر وجود افراد ضعیف در مسندهای مختلف است که باید اصلاح شود.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خواسته‌های قرارگاه مرکزی این است که همه گروه‌های جهادی باید شناسنامه داشته باشند و اعضا و عرصه‌های آنها مشخص شوند؛ باید کاستی‌ها و مشکلات گروه‌های جهادی را کم کنیم و به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: از گروه‌های جهادی می‌خواهیم برخی مناطق محروم را شناسنامه‌دار کنند و برخی مناطق را بیمه کنند، چاپ کتاب روستا، نصب تابلوی روستا، حل مشکل اعتیاد، ازدواج آسان و... از دیگر اقداماتی است که گروه‌های جهادی می‌توانند بدون نیاز به اعتبار انجام دهند.

سردار حزنی عنوان کرد: گروه‌های جهادی باید بانک اطلاعات آماری پروژه‌های محرومیت زدایی را داشته باشند، عملکرد آنها به صورت مستند و مدون در قالب عکس و فیلم فراهم شود، گروه جهادی باید سیستم شفاف داشته باشد و مشکلات مالی نداشته باشد و گروه‌های جهادی ما و همه مسئولین باید محبوب باشند.

در ادامه این مراسم از جهادگران نمونه استان، فرماندهان نواحی و تعدادی از مدیران کل ادارات تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات