خبرهای داغ:
در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسئولان، بهره‌برداری از طرح آبرسانی روستایی شهرستان رامشیر توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلای نیروی زمینی سپاه و مشارکت آبفای خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۳۵
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ 

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسن زاده ظهر امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه آبرسانی به روستاهای شهرستان رامشیر بیان کرد: مردم سرمایه‌های اصلی این نظام و انقلاب هستند.

 

معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه افزود: مردم خوزستان در همه صحنه‌های انقلاب نشان دادند که مردمی ولایت‌مدار و در میدان هستند.

 

سردار حسن زاده بیان کرد: برنامه رفع مشکل آب در کشور با آبرسانی به ۲۰ هزار روستای مناطق دور دست و فاقد آب شرب سالم و یا دارای تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

 

وی گفت: قرارگاه کربلا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، اقدامات بسیار برجسته‌ای در خصوص رفع تنش آبی در خوزستان انجام داده که این فعالیت‌های جهادی همچنان ادامه دارد.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل آبفا خوزستان اظهار کرد: دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم در سالی که گذشت جهادی عمل کرد و شرکت آب و فاضلاب خوزستان با حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور توانست با آبرسانی به یک هزار و ۷۵۳ روستای استان (از ابتدای دولت تاکنون)، پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.

 

 وی افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر در فاز اول وارد مدار بهره‌برداری شد و ۱۰ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: اجرای این طرح در حالی است که از این ۱۰ روستا ۴ روستا هیچ شبکه آبرسانی نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شدند که خوشبختانه مشکل آبرسانی آن‌ها حل شده است.

 

کرمی نژاد بیان کرد: در فاز اول آبرسانی به روستاهای هدف در شهرستان رامشیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب توسط قرارگاه کربلا اجرا شده و اعتبار این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۳۰ کیلومتر خط انتقال توسط آبفا اجرا شده است که ۸ روستای دیگر با اجرای این پروژه آبدار شده است و در مجموع برای آبرسانی به روستاهای رامشیر ۹۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۱۸ روستای رامشیر آبدار شده است.

 

وی عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه تصفیه‌خانه مشراگه در حال ساختن است و تا نیمه اول سال آینده عملیات ساخت آن انجام می‌شود تا مشکلات این بخش به صورت کلی برطرف شود.

 

کرمی نژاد افزود: این پروژه با همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در خوزستان اجرا شده است و سردار خادم سید الشهدا، سردار شاهوارپور در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی همکاری بسیار خوبی با مجموعه ما دارند و جمعیت تحت پوشش این طرح بیش از ۲ هزار نفر در فاز اول است.

 

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به ۱۷۵۳ روستای خوزستان بیش از یک هزار و ۲۴۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در مدت زمان یک سال انجام شده است و ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش تولید آب در استان داشته‌ایم.

 

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: با عزم و اراده دولت در بخش آبرسانی به روستاهای محروم و حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور در تلاش هستیم تا پایان سال آینده روستای بدون آب در استان وجود نداشته باشد و یک بار برای همیشه مشکل آب شرب روستاهای خوزستان برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها