خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: جریان جهادی که در قالب گروه های جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک فناوری برای تربیت عناصر جوان مومن انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۹۸۶۰۴
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اسماعیل قزل سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس اظهار داشت: جریان جهادی که در قالب گروه های جهادی در حوزه های مختلف خدمت رسانی و محرومیت زدایی در کنار مردم بویژه محرومین و مستضعفین هستند؛ در گام دوم انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک فناوری برای تربیت عناصر جوان مومن انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، گروههای جهادی برای نقش آفرینی موثر و هدفمند تر به طیف های مختلف و متنوعی ساماندهی شده است بدین گونه که در قالب گروه های جهادی "هجرت محور" با تمرکز فعالیت در مناطق جغرافیایی دورافتاده و محروم و گروههای جهادی "خدمت محور" با تمرکز بر فعالیت در محله ها با رویکرد حل مسئله و گروههای جهادی قشری و تخصصی ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: در راستای هدفمند کردن خدمات این گروه های جهادی و نقش آفرینی موثرتر جهادگران در مناطق محروم، بسیج سازندگی به عنوان متوالی ساماندهی، سازماندهی، اعزام و بکار گیری گروه های جهادی اقدام به ایجاد قرارگاه های مختلفی نموده است که در قالب قرارگاه های پهنه ای و منطقه ای، جغرافیای استان را به ۶ منطقه شمال (به مرکزیت اقلید)، جنوب (به مرکزیت لارستان)، شرق (به مرکزیت فسا)، غرب (به مرکزیت کازرون)، شمال شرق (به مرکزیت مرودشت) و جنوب غرب (به مرکزیت جهرم) تقسیم شده اند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: طیف دیگری از گروه های جهادی به صورت تخصصی و قشری سازماندهی و ساماندهی شده اند که از جمله آنها میتوان به دانشجویان، دانش آموزان، پزشکان، مهندسان، حقوقدانان و ... اشاره کرد لذا قرارگاه های تخصصی و قشری نیز نوع دیگری از قرارگاهاست که برای نمونه میتوان به قرارگاه سلامت (با محوریت بسیج جامعه پزشکی)، قرارگاه عهد خدمت دانشجویی(بامحوریت بسیج دانشجویی) دانش آموزی (بامحوریت بسیج دانش آموزی) قرارگاه کشاورزی و دامپزشکی (با محوریت بسیج جامعه کشاورزی) و ... اشاره کرد.
قزل سفلی گفت: این قرارگاه ها به گونه ای سازماندهی شده اند که علاوه بر اینکه در حوادث و رخدادهای طبیعی در سریعترین زمان اقدام به کمک رسانی نمایند در شرایط عادی نیز می بایست هدفمندتر و با اثر بخشی بیشتر اقدام به کمک رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار نمایند. این قرارگاه ها در مناسبت های مختلف و رزمایش های متنوع فعال می شوند که در عید نوروز سال جاری نیز ۶ قرارگاه پهنه ای و ۳ قرارگاه قشری و ۲ قرارگاه تخصصی اجتماعی و کشاورزی فعال هستند و در این ایام خدمات رسانی خواهند نمود.
وی با اشاره به اینکه این اردوهای جهادی نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده اند که تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهد شد، افزود: گروه های جهادی هجرت محور تا قبل از ماه رمضان یعنی ۳ فرودین ماه فعال خواهند بود و در ماه رمضان نیز پیش بینی شده گروه های جهادی خدمت محور در محلات و مناطق محروم و کم برخوردار نقش آفرین باشند.
مسىول سازمان بسیج سازندگی فارس تصریح کرد: برابر برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۵۰۱ گروه جهادی به استعداد ۶ هزار۸۰۰ جهادگر در قالب ۴۸۳ اردوی جهادی در عرصه های عمرانی، فنی و محرومیت زدایی، آموزشی، فزهنگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، دامپزشکی، مشاوره ای و ... در مناطق محروم استان و استان های همجوار به خدمت رسانی و فعالیت جهادی خواهند پرداخت.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها