مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی اعلام کرد

احیا ۷۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی استان مرکزی توسط بنیاد علوی/ ایجاد ۲ هزار شغل پایدار در استان مرکزی

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی از احیا و حمایت از ۷۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی این استان توسط بنیاد علوی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۰۰۶
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پرویز عزیزی، مدیر مرکز حرکت های مردمی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های این بنیاد گفت: در سال ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در سطح کشور، مرکز حرکت های مردمی توسط بنیاد علوی در استان مرکزی راه اندازی شد و توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه مرکز حرکت های مردمی استان مرکزی تنها مرکز در سطح کشور است که از بنیاد علوی نمایندگی دارد، افزود: در سال ۱۴۰۰ میلاجرد به عنوان‌ منطقه محروم استان مرکزی و به عنوان یکی از ۴ نقطه در سطح کشور شناسایی شد و طی این مدت مجموعه اقدامات خوبی در راستای کمک به محرومین انجام داده است.

مدیر مرکز حرکت های مردمی استان مرکزی ادامه داد: امسال در سطح استان بیش از دو هزار اشتغال پایدار در حوزه های مختلف ایجاد شد که بیش از ۷۲۱ کارگاه خیاطی در میلاجرد فعال است و در هر کارگاه حداقل ۵ نفر مشغول به کار هستند.

عزیزی با تاکید بر اینکه بنیاد علوی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است که در حوزه های اشتغال، اقتصاد، عمران، فرهنگی و سلامت فعالیت دارد، گفت: احیا و حمایت ۷۰۰ مجموعه در حوزه کارهای توسعه ای، پرداخت تسهیلات برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در مناطق محروم کمیجان و خنداب، کمک بلاعوض به ۲۵۰ واحد مسکونی سیل زده آهنگران در سال ۹۸، ارائه آموزش در مناطق محروم استان بر اساس تفاهم نامه با فنی و حرفه ای بخشی از اقدامات بنیاد علوی در استان مرکزی است.

وی یادآور شد: ساخت ۳۱۷ واحد برای خانواده های دارای دو فرزند معلول به بالا، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بانک سینا جهت منازل تعمیری و نیمه کاره در مناطق محروم شهرستان کمیجان و خنداب، کمک بلاعوض برای ۲۵۰ واحد مسکونی جهت تکمیل منازل مسکونی سیل زده سال ۹۸، اجرای بیش از ۵۴ برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان از اقدامات این بنیاد بوده است.

مدیر مرکز حرکت های مردمی استان مرکزی ادامه داد: اجرای ۴ زمین چمن در سطح استان، در حوزه آبرسانی نیز اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان شازند، برگزاری ۲ نمایشگاه فروش صنایع دستی و کشاورزی و پوشاک در خنداب و همدان، آغاز ساخت هنرستان در میلاجرد، آغاز ساخت ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفره روباز و سالن چند منظوره ۱۵۰۰ نفره، تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت تعمیر و تجهیز ۳۸ مدرسه در کمیجان از دیگر اقدامات این نهاد بوده‌ است.

عزیزی تفاهم نامه جهت تکمیل و تجهیز ۱۲ مسجد، تفاهم نامه با ۵ مسجد جهت خرید فرش، تفاهم نامه با شهرداری میلاجرد جهت مبلمان شهری و خرید و تحویل ماشین آبرسانی برای اداره آب و فاضلاب استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: اهدای ۳۵ تن سیمان و ۵۰۰ تن میلگرد رایگان جهت کارهای عمرانی و مسکن محرومین، اهدای ۵۰۰ تن میلگرد رایگان برای ساخت درمانگاه شهر جاورسیان، اهدای چهار زمین چمن از جمله اقدامات بنیاد علوی در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: مشارکت در آبرسانی و تکمیل پروژه ۳۲ واحدی طلاب در دلیجان، اهدای ۲۵۴ تبلت کمک درسی به دانش آموزان مناطق محروم استان،  توزیع ۳۰ هزار بسته مادرانه به مادران باردار و شیرده، اهدای کمک هزینه ۱۵۰ سری جهیزیه، ۱۵۰ چادر به بانوان جهادگر استان، اهدای دو هزار بسته لوازم التحریر، حمایت از ۹۵ خانواده دارای فرزند ۲ قلو، اهدای ۲۴ هزار پوشاک به خانواده محرومین، پخت و توزیع ۴ هزار وعده غذای گرم در پویش علوی و حسینی، توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی، استقرار روحانیون در منطقه هدف و حمایت کامل از طلبه ها، استقرار بانک سینا در منطقه هدف میلاجرد و ایجاد شرکت تعاونی های آبادانی پیشرفت نیز از سوی این بنیاد انجام شده است.

مدیر مرکز حرکت های مردمی استان مرکزی تصریح کرد: توزیع ۱۰ هزار اصله نهال مثمر، خرید سه دستگاه آمبولانس برای منطقه میلاجرد و جاورسیان، اعزام ۵۰۰ نفر به کربلای معلی نیز توسط بنیاد علوی انجام شده است.

عزیزی یادآور شد: نهاد ویژه محرومیت زدایی بنیاد در میلاجرد و نهادهای خودگردان در تفرش و فراهان و حاشیه شهر اراک نیز ایجاد شده است. 

وی همچنین کربلایی "کاظم ساروقی" را بزرگترین معجزه قرن عنوان کرد و گفت: تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این معجزه در کتاب درسی دانش آموزان به صورت ویژه دیده شود در این راستا در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم و می طلبد که همه باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار