در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال؛

درهای بهشت سکینه(س) از اذان صبح تا اذان مغرب باز است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: درهای آرمستان بهشت سکینه (س) در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از اذان صبح تا اذان مغرب به روی زائرین اهل قبور باز است.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۴۸
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد محمودی‌نژاد، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج، گفت:آرامستان بهشت سکینه (س) به دلیل اینکه بزرگترین آرامستان در کرج با حجم وسیع درگذشتگان دفن شده است، برای پنجشنبه و جمعه آخر سال ۱۱ پارکینگ با قابلیت پارک ۱۵۰۰ دستگاه دستگاه خودرو در نظر گرفته است.

مدیر عامل سازمان آرامستان بهشت سکینه (س) با اشاره به بازگشایی درب باب الرضا (ع) عنوان کرد: با بازگشایی دو درب در جنوب و غرب آرامستان، ورود و خروج مراجعه‌کنندگان به بهشت سکینه (س) تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: درهای آرمستان بهشت سکینه (س) در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از ساعت ساعت پنج صبح تا هشت شب به روی زائرین اهل قبور باز است و در این راستا تمهیدات ویژه رفاهی برای زائران در نظر گرفته شده است.

محمودی نژاد گفت: خانه مادر و کودک با تمام امکانات مورد نیاز برای رفاه مادران دارای نوزاد شیرخوار و کودکان در نظر گرفته‌ایم و همچنین به دلیل نداشتن نیمکت در محوطه آرامستان، ۲۰۰ عدد صندلی رایگان درب ورودی سازمان با ارائه مدارک شناسایی جهت رفاه حال سالمندان در نظر گرفته‌ایم.

مدیر عامل سازمان آرامستان بهشت سکینه (س) کرج در ادامه گفت: ضمن تدابیر صورت گرفته با مدیریت شهرک صنعتی بهارستان کرج قرار شده است؛ در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری تعطیل است و هیچ گونه تردد خودرو سنگین در این شهرک صنعتی انجام نخواهد شد.


وی در ادامه از همکاری سازمان‌های اتوبوسرانی تاکسیرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: سازمان اتوبوسرانی، تعداد ۱۸ دستگاه اتوبوس واحد برای تردد زائرین در نظر گرفته است؛ که ۱۰ دستگاه در پایانه حصارک واقع در زیر پل حصارک و ۸ دستگاه اتوبوس در پایانه کمالشهر قرار دارند و سازمان تاکسیرانی شهرداری کمالشهر نیز، وظیفه جابجایی زائرین از پایانه‌های ذکر شده تا آرامستان را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در ادامه تمهیدات صورت گرفته در پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج سه دستگاه خودرو سنگین و سه دستگاه خودرو موتوری در بهشت سکینه مستقر کرده است و در کنار اورژانس مستقر در آرامستان بهشت سکینه با همکاری مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز استقرار یک بالگرد امدادی و سه دستگاه آمبولانس و موتورهای امدادی وظیفه امداد رسانی و مقابله با سوانح و حوادث را برعهده دارند.

وی در خصوص بحث امنیت و نظم در محوطه آرامستان بهشت سکینه (س) گفت: در کنار استقرار نیروی انتظامی استان البرز و پلیس راهور، برای ایجاد نظم و امنیت، تعداد ۱۴۰ نفر از پرسنل انتظامات شهرداری کرج دعوت به عمل آمده تا در پنجشنبه و جمعه آخر سال به ما کمک کنند.

محمودی نژاد با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم‌های یادبود ختم، هفتم و چهلم و سال و عدم خدمت‌رسانی میز و صندلی و سایبان از جانب سازمان بهشت سکینه (س) در این روزها به مراجعه‌کنندگان، تصریح کرد: با توجه به حضور چشمگیر زائران این آرامستان و گلزار مطهر شهدا و تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال، سازمان هیچ خدمتی را برای برگزاری مراسم‌های اشاره شده به مراجعه کنندگان نمی‌دهد و تنها امر خاکسپاری متوفیان به صورت معمول و عادی انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان بهشت سکینه (س) در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی در پنجشنبه و جمعه آخر سال اظهار داشت: صبح روز پنجشنبه مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌شود و سر مزار شهدای گمنام سفره هفت سین خواهیم گذاشت و تعداد ۵۰۰۰ هزار برگ جزوه کوچک کاغذی حاوی اطلاعاتی درباره مسیرهای تردد به قطعه‌ها تهیه کردیم که همان درب ورودی به مراجعه کنندگان تقدیم می‌شود.

محمودی نژاد از تاکید بر ضرورت استفاده از برنامه‌های ایرانی مسیریاب برای حضور شهروندان در بهشت سکینه (س) اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه پیامکی به آدرس # ۶۶۵۵ * ۱۵۳۰ * از وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به آرامستان بهشت سکینه باخبر شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان بهشت سکینه (س) با اشاره به تجربه سال گذشته و اولین سال به بعد از پایان نسبی ویروس کرونا گفت: امسال شاهد ورود ۱۰۰ خودرو به سمت آرامستان بهشت سکینه (س) هستیم و اگر برآورد کنیم که هر خودرو ۲ نفر سرنشین داشته باشد، میزبان ۲۰۰ هزار زائر اهل قبور در این ۲ روز خواهیم بود.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار