خبرهای داغ:
خبرهای خوش در حوزه های آب، راه، مسکن استان با حضور قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران   

مشارکت سپاه در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در دستور کار استان/ ساخت و بازسازی بیش از۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی توسط نیروی زمینی سپاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از طرح های گسترده محرومیت زدایی و توسعه آبادانی استان قزوین با مشارکت دستگاه ها و حضور عملیاتی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۲۴
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

قزوین_ سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به مشارکت استانداری و حضور عملیاتی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در طرح بزرگ بسیج آبرسانی استان قزوین بیان کرد: کار مطالعاتی صورت گرفته بود و به تفاهمات کلی در راستای اجرای طرح رسیدیم. 

آبرسانی به ۲۶۲ روستای استان قزوین توسط جهادگران بسیج سازندگی

وی گفت: اولین موضوع این تفاهم نامه، ادامه موضوع آبرسانی به روستاهای استان قزوین بود که علاوه بر ساخت پنج مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا و ۴۶ تک روستا، آبرسانی به ۱۲۰ روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه شد.

مشارکت سپاه در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در دستور کار استان

سردار آتانی اظهار کرد: در حوزه ساخت مسکن، برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای ولی نعمتان با حضور عملیاتی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز توافق شد. 

ساخت و بازسازی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: در حوزه راه روستایی، احداث بیش از ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی و همچنین بازسازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر جاده روستایی در دستور کار قرار گرفت که رقم بسیار بالایی است و قزوین بعنوان پایلوت اجرایی این طرح قرار دارد که با حضور نیروی زمینی سپاه و با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات این نیرو صورت خواهد گرفت.

رفع مشکلات زیرساختی مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر  

سردار آتانی عنوان کرد: در حوزه مسایل حاشیه ای شهر قزوین که مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده بود به ویژه در منطقه هادی اباد، چوبیندر، مهرگان، رفع مسائل مربوط به زیرساخت های شهری نیز جزو دستور کار این تفاهم نامه قرار گرفت.

اجرای ۴۳۰ طرح آبخیزداری در استان قزوین

وی افزود: در حوزه آبخیزداری، هم تنش آبی وجود دارد و هم مصرف بهینه وجود ندارد که به فضل الهی در این تفاهم نامه منعقد شد که اجرای ۲۸۰ طرح آبخیزداری که در سفر ریاست جمهور پیش بینی شده بود، ۱۵۰ طرح آبخیز داری دیگر نیز به این تعداد اضافه شود. هرچند اگر باز هم بر این تعداد اضافه شود هیچ محدودیتی برای اجرا از سوی ما وجود ندارد.

ساخت مسکن ولی نعمتان 

فرمانده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در حوزه تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و یا تمام کسانی که به هر طریقی نتوانستند صاحب مسکن شوند، پیش بینی های بسیار خوبی شد که متناسب با زیست استان، قول های بسیار مساعدی از سوی مجموعه استان برای خانه دار شدن این افراد داده شد.

سردار آتانی در پایان با اشاره به حضور سپاه استان در توسعه مراکز آموزشی گفت: تعمیر و بازسازی و ساخت ۲۵ باب مدرسه نیز در حوزه آموزش و پرورش از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار