مدیرمجتمع بین المللی مهدیون کرج گفت: در ماه شعبان نمایشگاه فرهنگی و هنری "سلام يا مهدی" در کربلای معلی در ایام نیمه شعبان با وحدت و همکاری موسسات عراقی و ایرانی به ویژه مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج برپا شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۶۵
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمود شفیق پیرامون برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری "سلام یا مهدی" در کربلای معلی اظهار کرد: در ماه پر برکت شعبان بی‌نظیرترین نمایشگاه فرهنگی و هنری "سلام يا مهدی" در کربلای معلی در ایام نیمه شعبان با وحدت و همکاری موسسات عراقی و ایرانی به ویژه مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج برپا شد.

وی با اشاره استقبال گسترده از این نمایشگاه تصریح کرد: این کار فرهنگی به عنوان کار وحدت آفرین و ارزشمند اولین کار مشترک موسسات عراقی و ایرانی در ایام نیمه شعبان بوده است ،ضمن اینکه مجتمع ببن المللی مهدیون کرج با تجربه موفق چندین ساله دربرگزاری نمایشگاه ها در ببن الحرمین کربلا با همه توان و امکانات ،تجهیزات و ماکتها حضور هفتاد درصدی نمایشگاه نیمه شعبان را به عهده داشته و در قسمت‌های جانبی هم از سایر موسسات حضورداشتند.

وی با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده در نمایشگاه سلام مهدی گفت: براین اساس شعرا وهنرمندانی از کشور ایران و عراق و...به هنرنمایی پرداختند. ضمن اینکه بخش های کودکان،تذهیب، خطاطی، نقاشی از جمله بخش های جذاب نمایشگاه بودند.

شفیق خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق از جمله شخصیتهای مهمی بودند که در این نمایشگاه حضور ارزشمند داشتند و بخش های جدید این نمایشگاه بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت.

مدیر مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه شخصیت های برجسته سیاسی ومذهبی و هنری عراق و ایران همچون وزیر محترم کار و امور اجتماعی عراق ، معاون محترم استاندار کربلا ، سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در کربلا ومسئولین حشدالشعبی و موسسه شهید امام محمد باقر صدر حضور داشته و بازدید داشته اند که بسیار مورد توجه و تقدیر این عزیزان قرار گرفته است‌.

وی ادامه داد: مسئولین حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس(ع) و خصوصا دانش آموزان کربلا در این مجموعه حضور گسترده و پر شوری داشته اند .

وی در بخش دیگر گفت: به دلیل استقبال بی نظیر از این نمایشگاه و به دعوت تولیت حرم مطهر حضرت امام حسین علیه‌السلام نمایشگاه دیگری از امروز تا پایان ماه شعبان در داخل حرم امام حسین (ع) در صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)برگزار می شود.

وی ادامه داد:
این نمایشگاه در حوزه معرفتی وشناختی امام زمان(عج) است که اطلاعات خوبی را از وجه اشتراکات پیامبران الهی و امام زمان(عج) ، نقش مهم عراق در ظهور،طبق مهندسی دعای شریف ندبه طراحی و ساخته شده است ، همچنین فرمایشات ائمه معصومین آیات و احادیث قرآنی در رابطه با امام زمان(عج) از حوزه هنری اجرا گردیده است.

وی بیان کرد: ماکت ۳۶ پیامبر و اولیای الهی و کره زمین ، قسمت میراث انبیا، ماکت واقعه کربلا، تابلوی نقاشی زندگینامه حضرت ابوالفضل علیه السلام و حضرت ام البنین سلام الله ، خانه حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و محل تولد حضرت صاحب الزمان (عج) ، راه حق و باطل ، درخت شجره طیبه و ملعونه و اطلس ظهور ، از جمله بخش های جذاب این نمایشگاه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: عکس ها و اطلاع رسانی برگزاری این نمایشگاه در خیابان باب القبله و داخل حرم مطهر امام حسین علیه السلام ارائه می گردد.

مدیر مجتمع مهدیون کرج در بخشی دیگر عنوان کرد:در ایام برگزاری زائرین بسیاری زیادی از شهر و استان های مختلف ایرانی و همشهریان کرجی از نمایشگاه تجسمی ومعرفتی مهدویت و ظهور بازدید داشتند که گله مند و درخواست داشتند این نمایشگاه در ایران و استان البرز بصورت ثابت و به این صورت برگزار شود.با توجه به اینکه چندسال است به مسولین استان البرز و آستان قدس رضوی و مسجد مقدس جمکران و شهرداری تهران پیشنهاد داده و پیگیری های بسیاری داشته ایم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتیم .

وی متذکر شد: امیدواریم این نمایشگاه در کشور عراق و ایران مستمر و بصورت ثابت برگزار شود چون بازتاب و اثر گزاری بسیار خوبی را برای عموم عاشقان اهل بیت (ع) و به طور ویژه برای نسل جوان و نوجوان را دارد. مسئولین حرم امام حسین ( ع) و حرم حضرت عباس(ع) در این راه بسیار همکار و همراه هستند، اما در ایران با وجود پیگیریهای بسیار متاسفانه این همراهی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر
ارسال نظرات
پر بیننده ها