خبرهای داغ:

اعلام برنامه‌های شبکه فارس در بهار ۱۴۰۲ و بهار قرآن کریم

صداوسیمای فارس برای نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوع و شاد با حال و هوای عرفانی و روحانی را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۳۶
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرپرست معاونت سیمای استان فارس گفت: به مناسبت نوروز 1402 ، برنامه های متنوع ، شاد و مفرحی را برای مخاطبان در نظر گرفته است و این برنامه ها از مکان های مختلف از جمله حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام ، آرامگاه های حافظ و سعدی ، دروازه قرآن ، تخت جمشید و دیگر مکان های تاریخی و دیدنی استان روی آنتن می رود.

علی دیانتی افزود : عوامل تولید این مرکز به دو شهرستان استان فارس، ممسنی و فیروزآباد اعزام می شوند تا آداب و رسوم و سنت های اقوام عزیز لر و ترک قشقایی را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد : ویژه برنامه سال تحویل سیمای فارس از ساعت 18 دوشنبه 29 اسفند زنده تقدیم بینندگان می شود و تا ساعات پس از لحظه سال تحویل مهمان مخاطبان شبکه فارس است .

سرپرست معاونت سیمای استان فارس اضافه کرد : در برنامه ویژه سال تحویل شبکه فارس تلاش شده از تمام نقاط استان فارس آیتم هایی را برای بینندگان بصورت زنده و ضبطی پخش کنیم و از مهمانان مختلفی از جمله خوانندگان ملی و بومی ، شاعران ، هنرمندان ، دانشجویان نخبه ، پزشکان و چهره های فاخر علمی ، اجتماعی ، ورزشی ، سیاسی و خانواده های معظم شهدا دعوت شده است.

علی دیانتی افزود : برنامه زنده "بهار دلگشا "و برنامه" گمپ گلا" ویژه کودکان در ایام نوروز هر شب روی آنتن می رود و صبح ها از طریق ارتباط زنده با نقاط مختلف استان تلاش می شود بینندگان از حال و هوای استان در ایام نوروز مطلع شوند.

وی اضافه کرد : مجموعه طنز مشاعره "خندیشه" و فصل جدید مجموعه طنز "خودمونی" هر شب در ایام نوروز پخش می شود.

معاون سیمای مرکز فارس به پخش مجموعه عروسکی 13 قسمتی ویژه کودکان و بزرگسالان هر شب از سیمای فارس اشاره کرد و گفت : این مجموعه عروسکی 20 دقیقه ای به موضوعات روز جامعه می پردازد و نکات مورد نظر را با زبان طنز از زبان عروسک ها بیان می کند.

وی پخش فیلم های جدید سینمایی و مستند "زاگرس نشینان" تولید مرکز فارس را از دیگر برنامه های ویژه ایام نوروز 1402 برشمرد.

علی دیانتی با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه افطار و سحر ماه مبارک رمضان از ابتدای این ماه تا عید سعید فطر زنده از سیمای فارس پخش می شود و محفل جزخوانی قرآن کریم هم هر روز از حرم مطهر شاهچراغ بطور زنده از شبکه های فارس و چهار سیما روی آنتن می رود.

معاون صدای استان فارس هم با بیان اینکه رادیو فارس برای نوروز 1402 ویژه برنامه های متنوع و متعددی را در نظر گرفته است گفت : برنامه زنده "صدای پای بهار" از 20 تا 30 اسفند هر روز با بخش هایی از جمله ارتباط با مسولان و دست اندرکاران نوروز، گزارش، طنز، ترانه و سرود، پیام و تلفن مردمی از رادیو فارس پخش می شود.

یاسرجمالی با بیان اینکه رادیو فارس با ویژه برنامه تحویل سال بنام "تحویل بهار" از ساعت 22 تا یک بامداد مهمان خانه های شنوندگان است افزود : برنامه زنده "بهار نارنج" از یکم تا سیزدهم فروردین هر صبح ساعت 9:30 با بخش های ارتباط با مسولان و دست اندرکاران نوروز ،گزارش، طنز، ترانه و سرود، پیام و تلفن مردمی از رادیو فارس پخش می شود.

وی ادامه داد : برنامه "طنز و ترانه "هر روز ساعت 13 با پخش قطعات نمایشی و ترانه های بهاری ، برنامه "باغ ارم" با پخش ترانه های بهاری هر روز ساعت 8:30 ، برنامه زنده "شاخه نبات" هر روز ساعت 19 با بخش های شاد و طنز و اطلاع رسانی ، مجله طنز اجتماعی "شکر پنیر" هر روز ساعت 7:15 از دیگر برنامه های نوروز 1402 رادیو فارس است.

معاون صدای استان فارس اضافه کرد : به مناسبت ماه مبارک رمضان ، برنامه زنده "بهار دلها" ویژه لحظات افطار ساعت 17:40 هر روز از رادیو فارس پخش می شود. در این برنامه بخش های کارشناسی، مسابقه ، تلفن ،پیام و دیگر بخش های جذاب و مخاطب پسند تقدیم شنوندگان می شود.

یاسر جمالی افزود : برنامه زنده "نسیم سحر" هر شب ساعت 3 بامداد با پخش دعا و ادعیه، حضور کارشناس احکام،مناجات خوانی،تلفن و پیام مردمی،نهج البلاغه و بخش های دیگر روی آنتن می رود .

یاسرجمالی ادامه داد : جمع خوانی قرآن کریم هر روز ساعت 15 ، پخش قرآن کریم و ترتیل هر سحر ساعت 5 ، مسابقه قرآنی "ستاره های زمین" هر روز ساعت 17 ، بسته صوتی تغذیه در رمضان هر روز ساعت ۱۱:۱۰ ، برنامه "دلاهنگ" با پخش موسیقی های عرفانی هر روز ساعت ۱۹ ، سخنرانی های ویژه رمضان هر روز ساعت ۲:۳۰ ، پخش دعای شریف افتتاح هر شب ساعت ۲۲:۰۰ ، نمایش شب ویژه رمضان هر شب ساعت 22:45 از دیگر ویژه برنامه های رمضان رادیو فارس است.

معاون فضای مجازی شبکه فارس هم از تولید و انتشار اینفوگرافیک معرفی اماکن تاریخی ، مذهبی و فرهنگی‌ شیراز ویژه گردشگران و مسافران نوروزی ، تولید و انتشار بسته ویدیویی فیلم کوتاه "به مهربانی بهار" با محوریت همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، تولید و انتشار بسته ویدیویی ویژه چهارشنبه آخر سال با هدف تبیین خطرات آتش سوزی ، برگزاری پویش ویژه رمضان و دریافت آثار مردمی و تولیدات کاربرساخته ، تقطیع و بازآفرینی تولیدات تلویزیونی در فضای مجازی و تولید پوستر های مناسبتی به مناسبت نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار