دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با اشاره به طرح «هر مسجد یک حقوقدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو قوام دین و جامعه است و اگر نباشد جامعه به سمت اضمحلال و انحراف می‌رود.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۴۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب کاشمر، در طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طی این ۴۴ سال دشمنان انقلاب با تمام امکانات، قوا و تجهیزاتشان تلاش کردند تا این انقلاب را به زمین بزنند و نگذارند پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در این مسیر از هر توطئه و ترفندی استفاده کردند، افزود: آنها از طریق جنگ تحمیلی، ترورهای کور و تحریم‌های ظالمانه و درگیری‌های داخلی و ... تلاش کردند مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شوند.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه در این مسیر برای به ثمر نشستن انقلاب خون‌های بسیاری ریخته شده است گفت: قوه قضائیه یکی از آثار انقلاب اسلامی است که مبتنی بر شریعت، فقه و بر مسائل روز است و هیچ نظام قضایی در جهان نداریم که همانند نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه و شریعت اسلام و همچنین بر مبنای حقوق روز، نظرها و مسائل روز باشد که این موضوع مرهون تمام فقها و مسئولان رده بالای نظام است.

بلوچ‌زاده بیان کرد: نظام قضایی برنامه‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم دارد و از سویی دشمنان می‌خواهند با ایجاد ناامنی ، اغتشاش و ترور از پیشرفت‌ها جلوگیری کنند.آنها با ایجاد اخبار جعلی و خبرهای دروغ در فضای مجازی جوان‌ها را منحرف و به بیراهه می‌کشانند.

دادستان کاشمر گفت: امروزه یکی از فریضه‌هایی که تعطیل شده امر به معروف و نهی از منکر است، در صورتی‌که امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است و افراد باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو قوام دین و جامعه است و اگر نباشد جامعه به سمت اضمحلال و انحراف می‌رود افزود: تمام دستگاه‌ها موظف هستند از جمله دستگاه قضا از آمر به معروف و ناهی از منکر دفاع و حمایت کنند.

دادستان کاشمر بیان کرد: در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر از تمامی آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع و حمایت می‌کنیم و با هرکس که در برابر این‌ افراد مقاومت و به آنها توهین و ضرب و جرحی ایجاد کند برخورد خواهیم کرد و پرونده تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌گذاریم این فریضه واجب الهی مظلوم و مغفول بماند، افزود: دادستانی برخورد قانونی، لازم و شدید را با متخلفان خواهد داشت.

دادستان کاشمر گفت: اگر مغازه‌دار و صنفی به دلیل حجاب به کسی خدمات ندهد از مردم می‌خواهیم موضوع را مستند اعلام کنند تا طبق قانون با وی برخورد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها