خبرهای داغ:
رییس جمهوری در آیین افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان
رییس جمهور طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه نفت آبادان را جلوه کاملی از تحقق شعار سال دانست.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۲۸
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آبادان ؛ ابراهیم رییسی در آیین افتتاح فاز دو پالایشگاه آبادان بهره برداری از این پتروپالایشگاه را حاصل دانش و توان فنی مهندسان و متخصصان داخلی کشورمان عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بیگانگان از جمله انگلیس و آمریکا فکر می‌کردند پیشرفت این سرزمین بدون حضور آنان ممکن نیست صنعتگران ایرانی با ملی کردن صنعت نفت و با رشد و توسعه روز افزون خط بطلانی بر این تفکر باطل کشیدند و جلوه کاملی از خواستن و توانستن را به نمایش گذاشتند.

او گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در راستای تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی صورت گرفته و تلاش مجموعه صنعت نفت در آبادان از ۷ هزار نیروی کار تا یکصد پیمانکار و مشاور شایسته قدردانی و ستایش است.

 

رییس جمهور گفت: این پروژه جهادی و صددرصد ایرانی که حالا توان تولید ۲۱۰ هزار بشکه در روز را فراهم کرده و طی یک سال ۳۴ درصد آن انجام شده رکوردی در تاریخ توسعه نفتی محسوب می‌شود.

 

او با اشاره به اشتغال هفت هزار نیروی کار از جمله کارگرانی که در گرمای طاقت فرسا و ۵۰ درجه و در ارتفاعات پرخطر اجرای این پروژه را به سرانجام رساندند تاکید کرد: کار متوقف نشود و اجرای مراحل بعدی به شکلی تداوم یابد که نیروی کار بیکار نشود و نگرانی شغل و آتیه نداشته باشد.

 

ابراهیم رییسی همچنین اضافه کرد: افزایش ۴ میلیون لیتر بنزین و ۵ میلیون لیتر گازوئیل به توان کنونی کشور و تامین خوراک پتروشیمی‌ها افتخاری است که در جهت جلوگیری از خام فروشی صورت گرفته و باید تداوم یابد.

او خطاب به آنان که فکر می‌کردند کشور ما را ترک کنند دچار وقفه می‌شویم گفت: پیام پیشرفت‌های امروز کشورمان این است که نیروی فنی و مهندسی ما اکنون به بلوغ رسیده و به عنوان نیرویی کارآمد و تاثیرگذار در کشور‌های دیگر محسوب می‌شود.

 

ابراهیم رییسی با بیان اینکه امسال در بخش تولید و سرمایه گذاری رشد خوبی داشته ایم گفت: طبق آخرین آمار در گروه نفت ۱۵ درصد رشد اقتصادی حاصل شده است.

 

او در بخش دیگری از سخنانش مسئولیت‌های اجتماعی را جزء مهمی از پیشرفت دانست و گفت: در کنار مدیریت تولید، مدیریت مصرف و البته ارائه الگوی مصرف هم باید رعایت و برااو در بخش دیگری از سخنانش مسئولیت‌های اجتماعی را جزء مهمی از پیشرفت دانست و گفت: در کنار مدیریت تولید، مدیریت مصرف و البته ارائه الگوی مصرف هم باید رعایت و برای آن تلاش شود.

 

رییس جمهور به مسئولان تاکید کرد: به ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان اهمیت دهند و با کار جهادی نیازهای جوانان را رفع کنند چرا که آرامش آنان را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها