خبرهای داغ:
وزیر نفت عنوان کرد: هر بشکه نفتی که در پالایشگاه آبادان فرآوری شود ۱۲ دلار برای کشور سود دارد.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۳۷
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آبادان؛ وزیر نفت در آیین افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان با بیان مزیت‌های این پتروپالایشگاه گفت: با راه اندازی این طرح بزرگ ملی و صنعتی در سالروز ملی شدن صنعت نفت آبادان، متخصصان داخلی توان ایران اسلامی را در ساخت پالایشگاه‌ها به نمایش گذاشتند.  

 

جواد اوجی افزود: امروز یک پتروپالایشگاه با ارزش یک و یک دهم میلیارد دلار در آبادان افتتاح شد که روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین را پالایش و فرآوری می‌کند.  

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای هفت هزار جوان جویای کار شغل ایجاد شد که ۸۵ درصد آن را جوانان بومی منطقه تشکیل می‌دادند و قرار است در فاز سوم این پالایشگاه نیز این نیرو‌ها بکار گرفته شوند.

 

جواد اوجی با اشاره به افزایش تولید بنزین یورو ۵ در کشورمان افزود: در دیپلماسی نفت حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری و قرار داد داشتیم.

 

وی همچنین به تحریم‌های ظالمانه در دولت سیزدهم اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود این تحریم‌ها در حوزه صنعت نفت سرمایه گذاری افزایش یافت و توانستیم با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و اراده جهادیِ کارکنان صنعت نفت، از این موانع عبور کردیم.

 

وزیر نفت ادامه داد: با وجود همه تحریم‌ها و با اتکا به نیرو‌های داخلی و متخصصمان در بومی سازی و دانش فنی آن و صنایع تکمیلی خودکفا شدیم.

 

وزارت نفت در دولت سیزدهم در این یک سال، ۳۱ پروژه نیمه تمام به ارزش ۱۲ میلیارد دلار را به افتتاح و به مرحله بهره برداری رسانده است، که مهم‌ترین آن فاز ۱۴ پارس جنوبی و فاز ۲ پتروپالایشگاه آبادان است.

 

وی گفت: ۲۶۰ میلیون دلار در بودجه ۱۴۰۲ برای پیشرفت طرح‌های پالایشگاهی در نظر گرفته شده است. همچنین ارتقاء پالایشگاه های فعلی نیز دستور کار قرار دارد.

 

اوجی این را هم یادآور شد که: سوخت گیری با کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در ایام عید پابرجاست و هیچ گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده، ولی از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها