امام جمعه بندرعباس گفت: برای تقویت تولید در کشور باید از سرمایه های خرد بهره گرفته شود تا بتوان کارهای بزرگ انجام داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۹۳
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مهم ترین مسأله اقتصادی در کشور مهار تورم است و دولت باید برای مهار تورم به سراغ تقویت تولید و هدایت منابع به سمت تولید ملی گام بردارد.

وی همفکری میان تمامی نخبگان دلسوز کشور برای ارائه راهکارهای علمی به منظور مهار تورم و رشد تولید را ضروری خواند و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را مهم ترین مسأله در این زمینه عنوان کرد و افزود: به میدان آوردن سرمایه های خُرد در کشور بخصوص در بخش تعاونی تاکنون توفیقات بزرگی به همراه داشته است و می توان از این تجربه در دیگر بخش ها نیز استفاده کرد.

امام جمعه بندرعباس به تمامی مسؤولان کشور توصیه کرد تا سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در روز اول عید در حرم مطهر رضوی را بارها گوش داده و بندهای مختلف آن را به عنوان سرفصل اقدامات و فعالیت های خود قرار دهند چرا که در سخنان ایشان هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی مطرح و تدبیر در هر بخش را وظیفه مسؤولان عنوان کردند که نشانه مطالعه عمیق ایشان نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی دارد.

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود، تورم موجود در کشور را سبب افزایش فاصله طبقاتی، احساس نابرابری اجتماعی، کاهش پس انداز مردم، کاهش قدرت خرید مردم و نیز جولان دادن کالاهای غیر ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: منابع ارزی کشور باید مدیریت شده و مسؤولان بجای بها دادن به واردات، به فکر تولید محصولات مهم و اساسی کشور در داخل باشند تا عواید حاصل از تولید این کالاها نصیب مردم و تولیدگران داخلی شود.

وی به تجربه تاریخی ایرانیان در انجام کارهای بزرگ با اتکای به ظرفیت ها و سرمایه های خویش اشاره و تصریح کرد: تجربه نشان داده که ما ملتی قدرتمند و تاریخ ساز و تمدن ساز هستیم و اگر به سرمایه های خودمان متکی باشیم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و این را در حوزه های مختلف به عینه نشان داده ایم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به همزمان ماه مبارک رمضان و عید نوروز نیز اشاره ای کرد و این فرصت را معنادار خواند و گفت: این همزمانی فرصتی برای خودسازی و فرصتی استثنایی برای نوعدوستی و کمک به هموطنان است.

عبادی زاده در پایان از مسافران نوروزی و عموم مردم خواست تا در ترددهای جاده ای با توجه به شلوغی محورها، نهایت دقت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

ارسال نظرات