تحقق شعار سال، عمل جهادی و جهاد تبیین می‌خواهد
کد خبر: ۹۵۰۰۳۹۶
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان ،امام جمعه قشم با بیان اینکه تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۲ عمل جهادی و جهاد تبیین می خواهد، گفت: جهاد تبیین این شعار وظیفه فرهیختگان جامعه و گفتمان سازی مردم و عمل جهادی آن مربوط به مسوولان و مدیران جهادی به معنای واقعی کلمه است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امسال هم مثل سال‌های قبل امام المسلمین مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۲، سال جدید را به‌ عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که انتخاب شعار سال بر اساس واقعیت ها، ضرورت و نیازهای جامعه و رسیدن به آن چیزی که مطلوب جامعه است، انجام شده و یک حرکت نمایشی نیست، بلکه در راستای حُکمرانی و الگوی مدیریتی امامین انقلاب است.

امام جمعه قشم توضیح داد: بیشترین نقش آفرین را هم در تحقق شعارهای سال باید مردم در حوزه گفتمان سازی، مسئله مطالبه گری و هم در هر جایی که باید تلاش و کوشش بیشتری انجام شود، باید داشته باشند.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: امسال هم بهترین شعاری که باید انتخاب می شد از لسان حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیرون آمد و همه ما این شعار را با گوش جان هم شنیدم و هم به آن عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این شعار سال یک بعد سلبی و یک بعد ایجابی دارد، گفت: بعد سلبی این شعار مربوط به مهار تورم بود و بعد ایجابی آن مربوط به رشد تولید است که این ۲ ممکمل همدیگر هستند.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند تلخی‌ ها عمدتاً مربوط به تورم و گرانی بخصوص گرانی قیمت مواد خوراکی و لوازم اصلی زندگی است که افزایش زیادی پیدا کرده‌ اند و بیشترین فشار آن به دهک‌ های پایین جامعه وارد می‌ آید.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اقتصاد دانان می گویند که تورم با گرانی فرق دارد، بیان کرد: مردم اینها را کمتر شاید بدانند نگاه مردم به اشتغال جوانان، سفره و معیشت است و حق هم همین است مردم که نباید درگیر این فلسفه بافی های اقتصادی شوند، مردم آن چیزی را که ملموس می بینید را می پذیرند و در واقع بیان می کنند.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه تورم گاهی مربوط به فشار تقاضا، هزینه ها، فشارهای وارداتی و گاهی تورم ساختاری است که افزایش قیمت ها را به همراه دارد، گفت: نقش اصلی و اساسی مبارزه با عوامل تورم و همچنین مبارزه با آثار تورمی را دولت ها، دولتمردان و مسوولین باید ایفا کنند.

وی اظهار کرد: در رشد پایدار ما نیاز به یک انقلاب داریم و علت آن این است که در این رشد پایدار مولفه ها و آفت های وجود دارد که از ابتدای دهه ۱۳۹۰ رهبری معظم دغدغه های ایشان مسئله اقتصادی مردم بوده است، یعنی شرایط اقتصادی مردم به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری بوده از این رو این نامگذاری ها تابعی از این دغدغه ها است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه این عواملی که برای رشد تولید است متاسفانه باید هر ساله یک آسیب شناسی و یک آفت زدایی هم شود، اضافه کرد: نخستین آفت و عامل مهمی که مانع تحقق شعارهای سال شده قسمت اعظم آن از بدنه مسوولین کشور است که هرگز قایل به جنگ اقتصادی نبوده اند و قبول نداشته اند که شرایط ما شرایط جنگی اقتصادی است.

وی گفت: این گروه از مسوولین هیچ وقت ادبیات اقتصاد مقاومتی و استحکام مقاومتی را از پایه قبول نداشتند از این رو به سراغ این مفاهیم به خصوص در این چند سال اخیر نرفتند و آن را اعلام هم می کردند و گاهی برای کسانی که در بودجه ریزی و بودجه بندی کشور همت بر کارهای اقتصاد مقاومتی داشتند، اینها مانع تراشی می کردند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: دومین علت هم ناتوانی مدیران کار نابلد و حتی نمایندگانی که توانمندی لازم را نداشتند بود، اینها از دیگر آفت ها بود و اینها پیش روی ما افق هایی را باید باز کند که بحمدالله بعضی از آنها در دولت حاضر رفع شده ولی راه هنوز زیاد باقی مانده است، همه شما می دانید که بعضی از مسایل اقتصادی نیاز به یک چابکی خاص و یک فعالیت بیشتری دارد اما متاسفانه این کار نابلدی و حرص نسبت به این صندلی باعث شد که وضعیت اقتصادی خوبی نداشته باشیم

وی سومین عامل را پیچیدگی و زمان بر بودن نظام حاکم بر ساختار ها برای تصمیم گیری برای تولید عنوان و اعلام کرد: همه می گویند شما اگر یک تسهیلاتی بخواهید دریافت کنید باید چند ماه و گاهی هم چند سال منتظر بمانید، گاهی می خواهید یک مجوزی را دریافت کنید که چندین سال طول می کشد که دیگر از بعضی مجوز ها چند سالی هم زمانش گذشته است این زمان بر بودن شروع یک تولید خودش یک آفت است که اینها را دولت مردان باید اصلاح فوری کنند.

خطیب نماز جمعه قشم ادامه داد: خیلی از ترک فعل سبب شده است که وضعیت امروز رقم بخورد و نسبت به آن ترک فعل ها مجرم هستند، اعلام جرم عمومی باید بر علیه آنها شود و متاسفانه نه تنها اعلام جرمی نمی شود گاهی اینها همچنان در بدنه کارشناسی دولت جولان می دهند، این پیچیدگی ها و این کاغذ بازی اداری سنگینی که مردم را اذیت می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری که اقتصاد باید اقتصاد مردمی باشد جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت دشمن کاری نبود که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران انجام ندهد، گفت: دشمن با انجام جنگ ترکیبی، جنگ جهانی رسانه ای و جنگ با سفره مردم خواست به انقلاب و نظام ما ضربه بزند، اما دست خدا بالاتر از همه دست بود و قدرت الهی باز هم خودش را در این کشور نشان داد، امروز کشورهای منطقه را ببینید این ظهور و تجلی قدرت خدا است آن را کم ندانیم و با مسایل سیاسی مقایسه نکنیم، نگاه کنیم به دعای امام، مومنین، خانواده های شهدا و صاحب نفسانی که در این کشور هستند و بدانیم که خدا به این کشور برکت داده است.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه امروز دشمن از نزدیک شدن دولت های مسلمین به یکدیگر ناراحت است، اظهار کرد: دشمن این روزها احساس خطر کرده چرا که کار او تفرقه انگیزی است، دشمن برای همین اغتشاشات اخیر کلی برنامه ریزی و انقلاب نمایی کرده بود، در رسانه های جمعی خود اعلام کرده بود که در ایران انقلاب خواهد شد و دیگر انقلاب اسلامی را نمی بینید، کور خواهد شد چشمان دشمنان و این انقلاب پایدار خواهد بود، چرا که این انقلاب صاحب دارد و این صاحب داشتن عظمت این انقلاب را می رساند.

وی گفت: امروز در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با همان سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مسیر آینده خودش را ترسیم کرده و بر اساس آن حرکت می کند و روابط منطقه ای مهم ترین ابزار برای ورود به نظم نوین جهانی با سرفصل نظام چند قطبی است که یک قطب آن را ایران اسلامی تشکیل خواهد داد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه امروز به حمدالله منطقه بدترین روزهای ممکن را برای رژیم جعلی صهیونیستی و اشغالگر قدس رقم می زند و در عین حال بهترین شرایط را برای جمهوری اسلامی قرار داده است، بیان کرد: از این فرصت باید دولت مردان ما استفاده کنند، از هم مهمتر این توفیقات بدون برجام، اف. ای. تی. اف، اظهار ضعف و گره زدن کشور به مذاکرات با غربی ها در حال انجام است که اینها را هم کم ندانیم و بدانیم که نگاه به ظرفیت های داخلی می تواند به تعبیر رهبری عزیز راهگشا باشد.

ارسال نظرات