مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با بسیج مطرح کرد:

۴۷۰ گروه جهادی در نقاط محرم سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

سرهنگ ملایی گفت: ۴۷۰ گروه جهادی شیعه و سنی، بومی و غیر بومی در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان از ابتداری نوروز 1402 جهت خدمت رسانی به محرومین و افراد نیازمند فعالیت های جهادی خود را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۰۲
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

غلامرضا پاسدار غلامرضاملایی،مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج در زاهدان گفت: خوشبختانه به برکت وجود جوانان مومن و با انگیزه گروههای جهادی بسیج، انجام کار گروهی و جهادی امروز در بین جوانان به یک فرهنگ تبدیل شده و در گام دوم انقلاب نیازمند فراگیر شدن تفکر و روحیه جهادی هستیم که گروههای جهادی بسیج نقش به سزایی در این راستا دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مهمترین اهداف گروه های جهادی بسیج مبارزه با فقر و ناامیدی در روستاها و مناطق کم برخودار است که علاوه بر اینکه با خدمت رسانی خود در راستای ریشه کن کردن فقر تلاش می شود همچنین یک فضای نشاط آور را نیز در مناطق ایجاد می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، از فعالیت و خدمات‌رسانی گروههای جهادی در ایام نوروز در مناطق محروم استان خبر داد وگفت: تشکیل گروههای جهادی و فرهنگ جهادی و کار جهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است و از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می آیدو کار و فرهنگ جهادی مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را هموار کرده است.

سرهنگ پاسدار ملائی اذعان داشت: گروههای جهادی در میدان هستند تا در ایام نوروز ارائه خدمات به‌طور موثر و مطلوب‌تر نسبت به گذشته انجام شود و فعالیت ها اثربخشی و نتیجه بهتری به همراه داشته باشند.

وی در ادامه به اقدامات گروههای جهادی در این ایام از جمله، تهیه و توزیع ۲۵۰ دست البسه توسط گروه جهادی شهید حججی در دهستان اسفند دلگان اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس آموزشی و توانمند سازی حصیر بافی توسط گروه جهادی شهیده فوزیه شیردل در شهرک خسرین ،از دیگر فعالیتهای گروههای جهادی در نوروز است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان،از هرس شاخ و برگ نخلستان و آموزش امنیت غذایی و ارائه توصیه های لازم در خصوص استفاده درست از کودهای شیمیایی و مبارزه با آفات و علف های هرز به همت گروه جهادی مطهره در روستای هیت کلیر دلگان خبر داد و یادآورشد: برگزاری کلاس آموزش سوزندوزی، برداشت یونجه از زمین های تسطیح شده به همت قرارگاه قدس توسط گروه جهادی شهیده فوزیه شیردل در روستای شهرک خسرین دلگان، آموزش لحاف دوزی با مشارکت گروه جهادی مطهره در روستای هیت کلیر دلگان، آموزش و توانمندسازی و مهارت آموزی در راستای تولید کیف و جا کارتی بانوان دلگانی با کمک گروه جهادی محمد رسول الله(ص) تهران و مشارکت گروه جهادی حضرت معصومه(س) در شهرستان دلگان از مهمترین برنامه های حوزه مرضیه دلگان است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات جدول کشی معابر پردیس جهادی در شهرستان دلگان توسط گروه جهادی محمد رسول الله(ص) تهران، همچنین خاک ریزی معابر پردیس و سفید کاری کارگاه امام جواد علیه السلام که به همت این گروه جهادی انجام شد را از دیگر اقدامات گروههای جهادی در این ایام بیان کرد.

ملایی ادامه داد: تهیه و توزیع ۵۰ عدد مرغ و توزیع بین ۲۵ خانواده نیازمند توسط گروه جهادی مسجد امام محمدباقر( علیه السلام) حوزه شهیدان میرزایی ناحیه زابل با همکاری حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان زابل را یکی دیگر از مهمترین اقدامات انجام شده، دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد امید و نشاط انقلابی در روستاها برکات زیادی دارد که یکی از آنها پای کارآوردن مردم و مشارکت آنها در پیشرفت مناطق است و اعتقاد داریم اگر بسیج مردمی در روستاها اتفاق بیفتد قطعا پیشرفت های زیادی حاصل خواهدشد.

این مسئول بیان کرد:۴۷۰ گروه جهادی اعم از شیعه و سنی در برگیرنده گروه‌های جهادی محلی، استانی و خارج از استان در ایام نوروز به مناطق محروم سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: مدت‌زمان استقرار هر گروه بستگی به فعالیتی دارد که انجام خواهد داد که حداکثر زمان حضور تا نیمه دوم فروردین‌ پیش‌بینی‌شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های جهادی به حوزه عمران محدود نمی‌شود، گفت: فعالیت عمرانی در بین گروه‌های جهادی مسبوق به سابقه هست ولی حوزه‌های فنی و مهندسی، فرهنگی، عمومی و اجتماعی نیز مدنظر قرار گرفته است.

سرهنگ ملایی با بیان اینکه اردوهای جهادی از بارزترین بسترهای امیدآفرینی محسوب می‌شوند و زمینه مشارکت مردم در پیشرفت را فراهم می‌کنند، ادامه داد: اردوهای جهادی مایه امیدآفرینی در بین مردم مناطق محروم هستند.

ارسال نظرات