خبرهای داغ:
هر روز با یک شهید؛

شهید «محمدعلی زمانی»/۳۹ سال با پای بسته مدفون در خاک

این دلاورمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس جمعی لشکر ۷ ولی‌عصر(عج) استان خوزستان بود که از مسجدسلیمان به جبهه اعزام شد، شهیدی که ۳۹ سال با پاهای بسته زیر خاک مدفون بود.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۶۸
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

شهید محمدعلی زمانی فرزند سلبعلی است که در سال ۱۳۴۲ در روستای کلگه از توابع شهرستان باغملک چشم به جهان گشود.

این دلاورمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس جمعی لشکر ۷ ولی‌عصر(عج) استان خوزستان بود که از مسجدسلیمان به جبهه اعزام شد.

وی پس از حضور در جبهه در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را در دفتر شهدای اسلام ثبت کرد.

شهید محمدعلی زمانی در سن ۱۹ سالگی در منطقه فکه عراق به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش سال‌ها در منطقه بر جای ماند و در شمار شهدای جاویدالاثر هشت سال دفاع مقدس قرار گرفت که پس از ۳۹ سال شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید محمدعلی زمانی طی عملیات تفحص کمیته جستجوی مفقودین در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شهادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمدمصطفی (ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) پس از گذشت ۳۹ سال از شهادتش کشف شد و به خاک وطن بازگشت.

پیکر پاک شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس محمدعلی زمانی پس از انجام مراحل شناسایی در از طریق فرودگاه بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز از معراج شهدای تهران به اهواز انتقال یافت.

پس از آن پیکر مطهر شهید محمدعلی زمانی از معراج شهدای اهواز به میداوود دیار سردار شهید حاج علی نوری ممبینی انتقال داده شد و مورد استقبال اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا قرار گرفت.

آئین وداع با شهید محمدعلی زمانی روز چهارشنبه ۲۱ مهر در جوار تربت پاک شهدای گمنام آرمیده در میداوود برگزار شد و مردم دیار شهید لطفعلی عیوضی و شهید نادر ممبینی پیکر مطهر فرزند خود را تشییع کردند.

همچنین آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمدعلی زمانی روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه در باغملک برگزار شد و سپس در زادگاهش روستای کلگه آرام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها