هشدار رئیس پلیس راه استان ایلام؛

رانندگان با احتیاط رانندگی کنند جاده‌ها لغزنده هستند

رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به لغزندگی جاده‌ها در پی بارش باران گفت: رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کرده و از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۹۸
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶


سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به لغزندگی در سطح جاده‌ها گفت: در هنگام بارش باران احتمال آب گرفتگی در معابر برون شهری و روستایی و مسیر‌های کوهستانی وجود دارد و این امر باعث لغزنده شدن سطح جاده‌ها شده و سطح اصطکاک لاستیک با آسفالت را به حداقل میزان کاهش دهد.

وی افزود: در هنگام رانندگی در مسیر‌های بارانی راننده باید توجهش را با ماشین‌های که جلوتر حرکت می‌کنند بیشتر کرده، زیرا در صورت بروز مشکل آن‌ها باید ترمز کنند و شما با مشاهده چراغ ترمز می‌توانید قبل از برخورد با خودروی جلویی ترمز کنید. البته در چنین شرایطی سرعت خودرو نباید بیش از سرعت مجاز باشد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: آماده بودن راننده در هنگام رانندگی روی جاد‌ه‌های مرطوب می‌تواند از بسیاری حوادث دلخراش جلوگیری کند، البته آمادگی وسیله نقلیه نیز می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایمن ماندن راننده و سرنشینان خودرو داشته باشد.

سرهنگ کهزادی گفت: رانندگانی که قصد سفر در مسیر‌های مواصلاتی استان ایلام را دارند قبل از حرکت از وضعیت راه‌های ارتباطی مطلع شوند و حتی المقدور از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

وی ضمن توصیه به رانندگان بیان کرد: قبل از حرکت از سالم بودن برف پاکن مناسب، داشتن آج لاستیک، ضد یخ در منبع رادیاتور با آب در منبع شیشه شور مطمئن شوند.

وی ادامه داد: رانندگان از سرعت غیر مجاز، سبقت‌های نا به جا، انحراف به چپ، حرکات نمایشی و مارپیچ و هرگونه حرکت مخاطره آمیز خودداری و فاصله طولی با خودرو جلویی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه ایلام تصریح کرد: از ترمز کردن به طور ناگهانی خودداری کنید، زیرا از ضربه زدن به ترمز در سطح جاده لغزنده باعث سرخوردن و عدم تعادل می‌شود و همچنین از تعویض دنده ناگهانی از سبک به سنگین در هنگام بارندگی خودداری کنید.

ارسال نظرات