رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: اقدامات مختلفی از طریق پلیس‌راه برای کاهش تصادفات در نوروز ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۳۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس‌راه ایلام روز شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس راهور هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: پلیس راهور استان جغرافیای شهرستان‌های مختلف، زمان شکل‌گیری و علت تصادفات در سال ۱۴۰۱ را به طور دقیق مورد پایش قرار داده تا با بررسی دقیق آن‌ها بتوانیم شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در تعطیلات امسال باشیم.

رئیس پلیس‌راه ایلام یادآور شد: جاده حمیل - سرابله - ایلام، ایلام به مهران و ایلام به بدره از حادثه‌خیزترین مسیر‌های ارتباطی استان هستند که تلاش می‌شود با تمرکز بر این نقاط امسال میزان تصادفات احتمالی کاهش یابد.

سرهنگ کهزادی با اشاره به اینکه ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۰ نفر از هم‌وطنانمان در جاده‌های دسترسی استان جان خود را به علت حوادث رانندگی از دست دادند، تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان امسال هیچ سانحه رانندگی منجر به فوت در استان روی ندهد.

وی اضافه کرد: ۵۰ تیم پلیس‌راه به‌صورت محسوس و نامحسوس ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در جاده‌های دسترسی استان به‌صورت شبانه‌روز وضعیت تردد خودرو‌ها را رصد و با هرگونه تخلفات حادثه‌ساز به‌طورجدی برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ایلام تأکید کرد: پیش‌بینی‌ها از افزایش معنادار سفر‌های نوروزی در تعطیلات امسال حکایت دارد، طور یکه از ۲۴ اسفند تاکنون حجم ورود مسافران به استان در برخی روز‌ها تا ۴۳ درصد نیز به نسبت پارسال افزایش‌یافته است.

سرهنگ کهزادی اظهار داشت: از ۲۴ اسفند تاکنون هیچ سانحه منجر به فوتی در جاده‌های دسترسی استان گزارش نشده است و امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشته و ایلام جزو استان‌های برتر کشور دراین‌خصوص باشد.

وی خواستار آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه در محدوده جابر شهرستان بدره شد و گفت: علائم هشداردهنده در محدوده حمیل نیز نصب شده است.

رئیس پلیس‌راه ایلام یکی از مشکلات موجود در استان را استفاده از اتوبوس‌های خط واحد برای جابه‌جایی کاروان‌های راهیان نور و اردو‌های دانش‌آموزی عنوان کرد و یادآور شد: این اتوبوس‌ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند و تردد آن‌ها در جاده‌های بین‌شهری ممنوع است.

ارسال نظرات