خبرهای داغ:
حسینی محراب گفت : بسیاری از بیماری‌هایی که وارد آب و نان مردم می‌شود به وسیله گندم و ذرت وارداتی است؛ بنابراین از ورود گندم‌های بی‌کیفیت به سیلو‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۵۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، نشست کارگروه کشت گندم امروز سه‌شنبه ۸ فروردین‌‍‌ماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

 

حسینی محراب در ابتدای این نشست در خصوص نگهداری گندم اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌هایی که وارد آب و نان مردم می‌شود به وسیله گندم و ذرت وارداتی است؛ بنابراین از ورود گندم‌های بی‌کیفیت به سیلو‌ها جلوگیری شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به واردات گندم بیان داشت: کنترل‌های لازم در مرز‌ها برای واردات گندم صورت گیرد و ضعف‌های گذشته اصلاح شود؛ همچنین مدیران بخش‌های مربوطه برنامه لازم را برای نظارت بر این امر داشته باشند.

 

وی بر جلوگیری از قاچاق تأکید کرد و تصریح کرد: بانک‌های عامل به گونه‌ای عمل کنند که پس از خرید گندم، کشاورزان به حق خود برسند.

 

حسینی محراب افزود: مراقبت‌های بهداشتی و امنیتی مدنظر قرار گیرد و لیستی از تمهیدات نوشته شود تا ناظرین براساس آن عمل کنند.

 

استاندار خوزستان در پایان ابراز داشت: مراکز تحقیقاتی به میدان بیایند و برای نوع کشت و محصول نظر دهند؛ همچنین موارد دانش بنیان و پیشرفته جهت افزایش بهره‌وری مدنظر قرار داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها