خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری گلستان؛

۷۴ واحد تولیدی تعطیل استان گلستان به چرخه تولید بازگشت

دکتر حیدر آسیابی گفت: سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی تعطیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۶۸
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

۷۴ واحد تولیدی تعطیل استان گلستان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در اولین نشست روسا و دادستان‌های سراسر گلستان اظهار کرد:  ۳۹ واحد تولیدی  که در آستانه تعطیلی بودند با ورود قضایی به فعالیت خود ادامه دادند.

وی افزود: سال گذشته درخواست‌های بیش از ۶۴۰ واحد تولیدی نیز با رصد دستگاه قضایی استان، پیگیری کردیم که در نتیجه، مشکلات بیش از ۵۰ درصد آنها حل شد.

رییس کل دادگستری گلستان همچنین با اشاره به اینکه این استان یکی از چهار استان هدف کشور برای اجرای «طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده‌ها» است.

آسیابی افزود: در قالب این طرح تلاش می‌شود همه پرونده‌های موجودی با ماندگاری بیش از ۶ ماه تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح که با کمک خودِ استان‌های مجری طرح یعنی گلستان، آذربایجان غربی، بوشهر و البرز، تدوین و در قوه قضاییه هم تصویب شده، با همت جهادی قضات، در روزهای تعطیل و خارج از وقت اداری هم پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت در این طرح، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق و ساماندهی شعب دارای موجودی نامتعارف است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: هدف از اجرای طرح این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ پرونده معوق و مسن نداشته باشیم و همه پرونده‌ها به جز پرونده‌های معدود خاص و زمان‌بَر، کمتر از شش ماه تعیین تکلیف و مختومه شود.

آسیابی اضافه کرد: از اسفندماه سال قبل، ساز و کار اجرای این طرح به همه حوزه‌های قضایی ابلاغ و طرح آغاز شده است.

وی بیان داشت: با توجه به شعار سال مبنی «مهار تورم و رشد تولید»، از روسا و دادستان‌های استان درخواست می‌شود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رشد تولید امسال تلاش خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها