ساری-مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اعلام اینکه ۱۷هزار و ۷۲۰نفر از مازندرانی‌ها در قالب ۲۳۰کاروان اتوبوسی به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند، گفت: ۲۳۰روحانی و ۲۳۰راوی نیز در این اردو‌ها زائرین شهدا را همراهی کردند.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۹۱
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

۱۷ هزار و ۷۲۰ مازندرانی زائر کربلای ایران شدند / ۱۸ مستند تلویزیونی راهیان نور تولید شد

خبرگزاری بسیج، سرهنگ عسگر مجیدی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری ضمن تبریک عید نوروز و فرا رسیدن بهار قران ماه مبارک رمضان، با اشاره به راهیان نور و اینکه سپاه همانند سایر برنامه‌ها باید برای خدمت به مردم بستر سازی و تلاش می‌کرد، گفت:  با عنایت خداوند متعال و پیگیری‌ها برای بستر سازی راهیان نور ،چهار بهمن ماه سال گذشته اولین اعزام راهیان نور دانش آموزی را به مناطق عملیاتی داشتیم.

مسئول راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه  یک هزار و ۷۰۰نفر از دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدنند، افزود: از ۳۰بهمن ماه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰دانش آموز پسر هم به راهیان نور اعزام شدندکه در مجموع سه هزار و ۲۰۰دانش آموز دختر و پسر از استان مازندران راهی سرزمین  نور شدند.

سرهنگ مجیدی در ادامه از اعزام ۳ هزار و ۵۰۰نفر دانشجوی دختر و پسر به راهیان نور هم خبر داد و گفت: با همت مراکز آموزش عالی و روسای دانشگاه‌های استان، دانشجویان از سوی بسیج دانشجویی سپاه کربلا به مناطق اعزام شدند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  تقارن ماه رمضان و نوروز، خاطرنشان کرد: راهیان نور مساجد و محلات هم از  ۱۵اسفند ماه سال گذشته آغازشد.

سرهنگ مجیدی از اعزام  ۱۰هزار و ۸۰نفر از مردم مازندران به راهیان نور خبر داد و افزود:  اعزام‌ها به شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین به صورت خانوادگی (خودروی شخصی) صورت گرفت.

مسئول هماهنگ گننده سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه راهیان نور در رویش‌های انقلاب اثر گذار است، تصریح کرد:  تلاش شد تا مردم مانند عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین حسینی،  با وسیله نقلیه شخصی به کربلای ایران بروند.

به گفته سرهنگ مجیدی ۹۴۰نفر به صورت خانوادگی با خودرو‌های شخصی به راهیان نور رفتند و این خانواده‌ها در اردوگاه‌های شهید مدافع حرم محمد بلباسی  در خرمشهر و شهید جعفرزاده در اندیمشک از تغذیه و اسکان رایگان بهره‌مند شدند.

۱۷ هزار و ۷۲۰ مازندرانی زائر کربلای ایران شدند / ۱۸ مستند تلویزیونی راهیان نور تولید شد
مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اعلام اینکه  ۱۷هزار و ۷۲۰نفر از مازندرانی‌ها در قالب ۲۳۰کاروان اتوبوسی به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند، اضافه کرد: علاوه بر ۱۲۰نفر از خادمین شهدا، ۲۳۰روحانی و ۲۳۰راوی نیز در این اردو‌ها زائرین شهدا را همراهی کردند.

سرهنگ مجیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی راهیان نور هم اشاره کرد و گفت: زائرین شهدا  از یادمان‌های عملیات‌های فتح المبین، فکه، طلاییه، هویزه، نهر خین، علقمه، شلمچه و اروند بازدید کردند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا اضافه کرد: در برنامه اعزامی دانش آموزان و دانشجویان غیر از یادمان‌های یاد شده، زائرین از پارک موزه دفاع مقدس تهران و سد کرخه بعنوان راهیان پیشرفت بازدید کردند.

به گفته سرهنگ مجیدی راویان و طلاب بهمراه کاروان‌های راهیان نور روایتگری دفاع مقدس را در اردوگاه‌ها برای زائرین شهدا برعهده داشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود برنامه سال تحویل در هفت تپه هم اشاره کرد و یادآور شد: منطقه هفت تپه محلی برای احیا و آموزش و پشتیبانی و حفظ آمادگی رزمندگان لشکر ۲۵کربلا بود و آشنای دیرین همه رزمندگان مازندرانی و دیگر رزمندگان استان‌های شمالی کشور نظیر گیلان و گلستان است.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه  اردوگاه هفت تپه یادمان طلایه داران مازندرانی دوران دفاع مقدس و  بخشی از  هویت وسند پرافتخار رزمندگان شمالی است، خاطرنشان کرد:این منطقه در زمان جنگ تحمیلی بار‌ها مورد تهاجم نیرو‌های بعثی عراق قرار گرفت که ۱۲۰شهید از استان مازندران در هفت تپه تقدیم انقلاب شد که کمتر در دروان دفاع مقدس اتفاق افتاده  عقبه لشکری مورد حمله قرار بگیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه  هفت تپه، قدمگاه شهدای استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندران است، از احداث  اردوگاه شهید شیرسوار (شهیدی که در این منطقه به شهادت رسیده است) در هفت تپه هم خبر داد و  افزود: عملیات والفجر هشت یکی از عملیات‌های پرافتخار دفاع مقدس بود که مازندرانی‌ها در این عملیات حضور داشتند و عمده رزمندگان تمرین حضور در عملیات اروند را در هفت تپه انجام دادند و باید هفت تپه بعنوان  اردوگاه یادمان تکمیل شود تا زائرین شهدا به ویژه نسل جوان بتوانند روایتگری صحیح از هفت تپه و رشادت‌ها و ایثارگری‌های مازندرانی‌ها را دراین منطقه عملیاتی شاهد باشند.

سرهنگ مجیدی در ادامه به حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در راهیان نور هم اشاره کرد و گفت:  علیرغم توطئه افکنی دشمنان انقلاب اسلامی برای فاصله انداختن بین نسل نو با ارزش‌های دینی و انقلابی، حضور نوجوانان و جوانان به ویژه دهه هشتادی‌ها در اردو‌های راهیان نور سال گذشته چشمگیر بود.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با تصریح بر جهاد روایت، جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی در راهیان نور خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش برای ناامید سازی مردم است که برنامه‌های بصیرتی و فرهنگی با حضور راویان و روحانیون همراه کاروان‌های راهیان نور برگزار شد.

سرهنگ مجیدی  در ادامه با اشاره به انعکاس برنامه‌های راهیان نور از صداوسیمای مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: با همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا تیم‌هایی مستند سازی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند تا لحظات حضور زائران مازندرانی در مناطق عملیاتی را ثبت و ضبط کنند.

مسئول راهیان نور سپاه کربلا از تولید  ۱۸ مستند تلویزیونی راهیان نور به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا هم خبر داد و گفت: این مستند‌ها  از صدا و سیمای مرکز استان پخش شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها