خبرهای داغ:

امام جمعه کرمانشاه: وحدت رمز عزت و موفقیت کشور در عرصه‌های جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر اهمیت تبیین وحدت توسط روحانیون سنی و شیعه استان تأکید کرد و گفت: وحدت رمز عزت و موفقیت کشور در عرصه‌های جهانی است.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۹۸
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» در دیدار اعضای مرکز اسلامی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد رمضان و نوروز افزود: مردم دوست دارند تحویل سال را جای مقدسی باشند زیرا اسلام بر نوروز تاثیر عمیقی دارد.

وی اضافه کرد: مشترکات شیعه و سنی بیشتر از ۹۵ درصد است لذا باید بدانیم وحدت رمز پیروزی امام راحل بود و این وحدت برای ترویج اسلام و قرآن و پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه های همه ما باید باشد.

آیت الله علما تاکید کرد: همین وحدت بود که رمز موفقیت انقلاب اسلامی در عرصه ملی و بین‌المللی شد و اگر این وحدت گسترده در عرصه کشور نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با مهم دانستن ولایت فقیه اظهار داشت: ولایت فقیه یعنی کارشناس خبره در حوزه دین و ولایت فقیه استمرار برنامه های معصومین (ع) است زیرا امروز قاطع‌ترین موضع‌گیری‌ها در عرصه جهانی متعلق به مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی با دست پر وارد میدان شده و اسلام حرف برای گفتن دارد زیرا قدرت انقلاب از اسلام است و باید این قدرت را با وحدت حفظ کنیم زیرا لازمه حضور موفق در عرصه جهانی حفظ وحدت زیرچتر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: اگر ما درست کار کنیم و در عرصه سیاسی خوب عمل نماییم، اسلام خودش را نشان می‌دهد، زیرا این دین برای جهان برنامه دارد و به خوبی می‌تواند مدیریت تربیتی جهانی را عهده دار باشد.

فضای معنوی رمضان باید متجلی باشد
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین در دیدار نوروزی مدیرکل و مسوولان اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت: فضای معنوی رمضان المبارک باید متجلی باشد.

آیت الله علما، براهمیت تبلیغات معنوی در استان تأکید کرد و افزود: باید حضور رمضان الکریم را مردم احساس کنند، تا بیشتر در جریان عظمت دین قرار گیرند، زیرا مردم نسبت به دین حساس هستند لذا باید بیشتر کار کنیم تا جوانان را با زیبایی‌های دین آشنا کنیم.

وی در خصوص اهمیت پیام‌های دینی گفت: نوشتن پیام‌های تبلیغی دینی که خیلی کوتاه موضوعات دین را بیان کند در تلطیف معنوی فضای شهری موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، پیرامون اهمیت تربیت جوانان نسبت به باورهای دین افزود: جوانان ما بسیار خوب هستند فقط باید جهت درست و راه اصلی را به آن ها نشان دهیم. لذا اداره اوقاف نقش مهمی می تواند در گرایش جوانان به معنویت داشته باشد.

ارسال نظرات