خبرهای داغ:

گردآوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس شاهرود/مرمت گلزار شهدا روستای قلعه نو خرقان

شاهرود_ ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود با اشاره به مرمت گلزار شهدا روستای قلعه نو خرقان گفت: گردآوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس شاهرود با اولویت خانواده شهدا در دستور کار است.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۲۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

گردآوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس شاهرود/مرمت گلزار شهدا روستای قلعه نو خرقانبه گزارش خبرنگار بسیج، علی احمدی در دیدار امام جمعه شهر رویان و فرمانده پایگاه ثارالله حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف و اعضای ستاد یادواره شهدا این شهر در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود با خیرمقدم و تشکر از زحمات اعصاب ستاد یادواره شهدا رویان که بصورت گمنام برای شهدا و جامعه ایثارگری کار می‌کنند، اظهار کرد: جامعه ایثارگری شاهرود جامعه فاخر می‌باشد و اعداد و آمار‌ها نشان دهنده این است که جامعه ایثارگری شهرستان در سطح استان و کشور حرفی برای گفتن دارد.
او با بیان اینکه شهرستان شاهرود در حوزه شهدا و ایثارگری، چه در بحث تعداد شهدا، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدا تفحص و... شاخص است، به شهدای شهر رویان و نقش اثربخش آنان اشاره کرد و گفت: وقتی نگاهی به زندگینامه این شهدا می‌اندازیم، حالات و رفتارشون و چه اقداماتی که در زمان حیاتشان چه در زمان حضورشون در جبهه و دفاع مقدس و همچنین مسئولیت‌هایی که بر دوش آن‌ها بود نشان دهنده ایثار این عزیزان است.
ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در بحث ترویج ایثار و شهادت که الحمدلله اقدامات بسیار خوبی بنیاد شهد کل کشور برنامه ریزی کرده و در حال انجام است.
او به تاریخ شفاهی دفاع مقدس و دغدغه و نگرانی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این مدت یک ماه حضور در این اداره، تقریبا به دیدار ۱۰۰ خانواده شهید رفتیم که با مشکلات عدیده‌ای خصوصا در زمینه نگهداری و درمان مواجه هستند.
احمدی به اجرای تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران شهرستان با همکاری صدا و سیما در شهرستان با اولویت والدین شهدا، جانبازان ۷۰٪ در مجموعه معراج شهدا کانون جوانان بسیج شاهرود اشاره کرد و گفت: تلاش داریم این کار از لحاظ هنری کاری ارزشمند و فاخر باشد.
او به حوزه نشر و چاپ کتاب‌های شهدا نیز پرداخت و افزود: انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده همکاری می‌باشد البته پروسه‌ای دارد و باید نویسنده‌ای با قلم قوی بنویسد و نظر بیت شهید هم برای ما مهم است.
احمدی به حوزه گلزار شهدا نیز اشاره و گفت: ساخت اولیه و بنای اولیه گلزار‌ها با بنیاد‌های شهید است و طبق قانون مجلس شورای اسلامی بعد از ساخت به شهرداری‌ها و دهداری‌ها برای حفظ و نگهداری واگذار می‌شود و هر تغییری باید با مجوز بنیاد باشد.
ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در حال حاضر گلزار شهدایی که دستور کار داریم روستای قلعه نو خرقان هست که این بنا ۶۴ شهید مدفون دارد و بسیار قدیمی است و نوشته‌های سنگ مزار شهدا خوانده نمی‌شود.
در این دیدار امام جمعه شهر رویان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و اعضای ستاد یادواره شهدا نیز نظرات خود را مطرح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها