دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران در گفتگو با بسیج:

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) ۱۰هزار و ۴۰۰ راس گوسفند در مازندران قربانی می شود

ساری-دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران گفت:۱۰هزار و ۴۰۰ راس گوسفند در روز ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر (عج) و شفای بیماران قربانی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۷۶
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) ۱۰هزار و ۴۰۰ راس در مازندران قربانی می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام میکائیل محمدپور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به  سنت قربانی در مازندران گفت:سنت قربانی قرن هاست با فرهنگ مردم مومن و نوع دوست این خطه از شمال کشور عجین شده است.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران با بیان اینکه این آئین تاریخی از پشتوانه دینی برخوردار است و نسل به نسل توسط مردمان این دیار دام‌های سبک و سنگین برای توزیع بین نیازمندان ذبح شرعی می‌شود، افزود: قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (ع)، قربانی به نیت توزیع بین نیازمندان و قربانی در ابتدای هر ماه قمری و ... به امر قربانی اهتمام دارند.

حجت الاسلام محمدپور با بیان اینکه عده از مومنین نیز ماه مبارک رمضان به ویژه در نیمه ماه نزول قرآن سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (علیهم السلام) الگوی خدمت و کرامت، قربانی می‌کنند، ادامه داد: ستاد مردمی پویش شهر همدل استان مازندران امسال نیز برای دومین سال تلاش دارد با کمک مردم استان طرح قربانی را در سراسر استان گسترش دهد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران با اشاره به منویات رهبری مبنی براینکه طرح هرمحله یک قربانی آغاز شده و اهل محله جمع می‌شوند یک گوسفند قربانی می‌کنند و بین نیازمندان توزیع می‌کنند، گفت: این طرح نیز در راستای تحقق رهبری با محوریت مسجد و امام محله با همکاری مردم و خیرین در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) از یک تا چند راس گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

حجت الاسلام محمدپور با بیان اینکه سال گذشته سه هزار رأس گوسفند به همت مازندانی‌ها قربانی و بین ۷۰هزار خانواده نیازمند استان توزیع شد، افزود: امسال تلاش داریم به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس تعداد ۱۰هزار و ۴۰۰قربانی در استان انجام شود.


حجت الاسلام محمدپور با بیان اینکه نماینده، ولی فقیه درمازندران، فرمانده سپاه کربلا، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) استان، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شورای جهادی شهرستان‌های استان در اجرای این طرح و سنت حسنه در کنار مردم مومن و نوع دوست استان قرار دارند و قدردان این همراهی هستیم، گفت: کمک و یاری رساندن به نیازمندان جامعه از جمله برکت‌های ماه مبارک رمضان است که پیشتازی مازندرانی‌ها در کمک به نیازمندان در طول سال به ویژه ماه رمضان زبانزد عام و خاص است.

به گفته دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران این طرح در روز ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر (عج) و شفای بیماران  اجرا میشود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار