برنامه محوری بر مبنای اسناد بالادستی از اولویتهای کاری آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۲

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، برنامه محوری بر مبنای اسناد بالادستی و نظارت دقیق و میدانی بر روند مسائل آموزشی و پرورشی را از اولویتهای کاری آموزش وپرورش در سال 1402عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۲۵
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین گردهمایی روسای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد در سال 1402 به میزبانی آموزش وپرورش عشایر با محوریت مسائل آموزشی در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با تبریک عید نوروز و بهار قرآن گفت: ماه رمضان زمینه مساعدی برای احیای ارزشهای دینی و احیاء هویت اسلامی است و نوروز فریادگر هویت ایرانی و اسلامی است
وی با اشاره به مضامین بلند دعای ماه رمضان که خواستار خیر برای بشریت است افزود: اسلام به دنبال رشد بشریت بوده و به همین خاطر مدیریت تک بعدی را رد کرده و خواستار مدیریت همه جانبه شده است که در آموزش وپرورش ما نیز باید دنبال خیر جمعی باشیم و با احساس مسئولیت در قبال دانش آموزان و والدین از هیچ کوششی در جهت پیش برد و تعالی آموزش و پرورش دریغ نکنیم .
عزت خواه تاکید کرد: از بهار تغییر و تحول را بیاموزیم و معنویت رمضان را به صورت پایدار نه مقطعی در زندگی وارد کنیم
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با گرامیداشت روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: 12فروردین جمهوریت ،اسلامیت و ایرانی بودن را به اثبات می رساند که امام عزیز درآغازین روزهای شکل گیری بزرگترین رفراندم را برای انقلاب اسلامی برگزار کرد تا مردمی بودن این نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند.
وی با بیان این اینکه آموزش و پرورش نقش بسيار مهمي در تحقق هر چه بيشتر شعار مهار تورم و رشد تولید دارد تاکید کرد: با روحیه ای جهادی و بانشاط و برنامه ریزی منسجم و اصولی برای تحقق اهداف والای آموزش وپرورش در سال جدید تلاشی مظاعف داشته باشید.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد بر نظم و برنامه ریزی در محیط کاری و اداری تاکید کرد وگفت: برنامه محور بودن فعالیتهای آموزش وپرورش بر مبنای اسناد بالادستی ، نظارت دقیق،مستمر و میدانی بر روند مسائل آموزشی و پرورشی، پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها و تعامل با دستگاهها برای استفاده از ظرفیت آنان در تحقق اهداف والای آموزش وپرورش از اولویتهای کاری در سال جدید باشد.
وی با بیان اینکه تربیت و آموزش نیروی انسانی از رسالت‌های مهم آموزش وپرورش است که برای تحقق آن نیازمند برنامه محوری هستیم بیان کرد:همه تلاشهای روسا برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و آموزش مطلوب آنان باشد.
عزت خواه درپایان اظهار امیدواری کرد: امسال با حمايت همه دستگاهها و تلاش شبانه روزی مدیران و معلمان و همراهی اولیاء گرامی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد راهي پر از موفقيت را طي كند.
محمد جمالی آرند معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این گردهمایی ضمن آسیب شناسی و بیان نقاط قوت و نارسایی های حوزه آموزش گفت: باید تمام تلاش خود را در سال جدید جهت برطرف کردن نواقص و نارسایی های مسائل آموزشی در سال جدید بکار گیریم.
وی از راه اندازی سایت آموزشی جهت استفاده معلمان ،دانش آموزان و مدیران مدارس در حوزه معاونت آموزش متوسطه خبر داد وگفت: در این سایت مباحث آموزش ، کنکور ، آزمونهای مجازی ، تست هوش ، هدایت تحصیلی و مشاوره و تبادل ایده های خلاقانه بارگذاری می‌شود و به زودی آدرس الکترونیکی آن در اختیار شهرستانها و مناطق قرار خواهد گرفت.
وی گفت: با توجه به تغییرات در نحوه اجرا و برگزاری کنکور سراسری می طلبد که مدیران و معاونین تلاش خود را جهت بهبود عملکرد و ارتقاء کیفی فعالیتهای آموزشی مضاعف کنند.
جمالی با اشاره به تجزيه و تجلیل امتحانات‌ نوبت اول و مسابقات علمی دانش آموزان نیز گفت: پایین بودن میانگین آموزشی در برخی شهرستانها و مناطق در نوبت اول مشهود است که در باقی مانده سال تحصیلی نیازمند تلاش مضاعف و برنامه ریزی برای جبران آن است.
محمد دانشی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در این جلسه نیز گفت: در بازدیدهای دوره ای مشکلات همه شهرستانها و مناطق احصاء وارسال گردیده که لازم است روسای محترم در اسرع وقت نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام و در جلسات تخصصی آینده گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهند که در ارزیابی عملکرد شهرستانها و مناطق موثر خواهد بود.

علی رحیمی انور رئیس آموزش و پرورش عشایر در این گردهمایی ضمن خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد: که در سال جدید با توان مضاعف مدیران ، معاونین و مجموعه آموزش و پرورش اهداف آموزش و پرورش را دنبال کرده و تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ کوششی دریغ نکنند.
در این جلسه روسای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق پیرامون دلایل مختلف پایین بودن میانگین نمرات و راهکارهای خویش در این زمینه نقطه نظرات خویش را بیان و بر برنامه‌ریزی برای ارتقا کیفیت آموزشی تاکید کردند.

 

ارسال نظرات