خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی رضوان در گفتگو با "بسیج":

خدمت رسانی جهادگران استان تهران در مناطق مرزی و محروم شهرستان نهبندان

زنده دل گفت: همزمان با ایام نوروز امسال؛ ۱۲۰ جهادگر خواهر و برادر گروه جهادی "رضوان" از تهران به خراسان جنوبی اعزام شدند و در روستاهای مرزی و محروم شهرستان نهبندان به مردم خدمات جهادی عمرانی، فرهنگی و محرومیت زدایی ارائه کردند.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۵۱
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

صابر زنده دل مسئول گروه جهادی "رضوان" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: گروه جهادی رضوان از سال ۱۳۸۷ در استان خراسان جنوبی خدمات جهادی فرهنگی و عمرانی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به خدمت رسانی گروه جهادی "رضوان" نوروز امسال در خراسان جنوبی، گفت: گروه جهادی ما از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به خراسان جنوبی اعزام شدند و تا ۴ فروردین ۱۴۰۲ به مردم روستا‌های مرزی شهرستان نهبندان خدمات جهادی ارائه کردند.

زنده دل اظهار داشت: در ایام نوروز امسال؛ ۱۲۰ جهادگر گروه جهادی رضوان شامل ۱۰۰ نفر برادر و ۲۰ خواهر به اهالی روستا‌های نوار مرزی شهرستان نهبندان از جمله روستا‌های چاه شَند، محمد آباد، دَه مَرده، دَغال و علی آباد خدمات فرهنگی و عمرانی جهادی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های گروه جهادی رضوان در طول سال ادامه دارد، گفت: اعزام مُبلغ، انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی، حمایت از پروژه‌های خُرد اشتغالزایی و کارگاه‌های خانگی اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات گروه جهادی رضوان است که در مناطق نهبندان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت دو باب منزل برای نیازمندان، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، انجام پروژه آبرسانی به روستای پنهانی که اعتبار آن با کمک خیرین تامین شد، تکمیل مسجد نیمه کاره روستای تل عارف که مصالح آنرا تهیه کردیم و کار مرمت آن بعد از ایام تعطیلات توسط خود اهالی انجام خواهد شد از جمله خدمات گروه جهادی رضوان نوروز امسال در روستا‌های شهرستان نهبندان بود.

مسئول گروه جهادی رضوان گفت: انجام طرح بیابان زدایی ۷۰۰ هکتاری در نهبندان با همکاری اداره منابع طبیعی این شهرستان از دیگر اقدامات جهادی بود که توسط گروه جهادی رضوان اسفند ماه ۱۴۰۱ در این منطقه صورت گرفت.

زنده دل گفت: جهادگران گروه جهادی رضوان از دانشگاه‌های استان تهران هستند که ۱۵ سال است در ایام تعطیلات برای ارائه خدمات جهادی به مردم نیازمند و کم برخوردار به منطقه نهبندان اعزام می‌شوند.

وی، به دلایل انتخاب منطقه هدف خدمات جهادی این گروه اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل گروه جهادی رضوان، مؤسسان این گروه با آسیب شناسی که در نوار مرزی شرق کشور از منطقه سرخس تا جازموریان داشتند؛ استان خراسان جنوبی و منطقه نهبندان را به علت محرومیت و برخورداری کم از امکانات رفاهی به عنوان منطقه هدف گروه جهادی رضوان انتخاب کردند و جهادگران این گروه در این چند ساله با حضورشان در اینجا خود را موظف به ارائه خدمات جهادی به مردم این منطقه می‌دانند.

زنده دل، به حضور جهادگران از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مختلف تهران و قم در گروه جهادی رضوان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی جهادگران از حضور در گروه‌های جهادی و خدمت به مردم خودسازی و گسترش روحیه جهادی است.

وی ادامه داد: دیدن مشکلات و مسائل این مناطق از نزدیک باعث می‌شود تا جهادگران و متخصصان رشته‌های مختلف دانشگاهی برای رفع آن راه حل ارائه دهند.

ضرورت استفاده از ظرفیت مناطق محروم و نخبگان محلی برای گره گشایی از مشکلات این مناطق

مسئول گروه جهادی رضوان گفت: اولویت کار ما در مناطق محروم پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اشتغالزایی است که با رفع آن سایر مشکلات این مناطق نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توسعه اردو‌های جهادی بایستی شرایط فراهم شود تا این خدمات بیشتر صورت گیرد و این فرهنگ جهادی به گفتمان تبدیل شود.

زنده دل مطرح کرد: مسائل و مشکلات مناطق کم برخوردار و محروم زمانی برطرف می‌شود که اهالی این مناطق پای کار بیایند؛ تحصیل کرده‌ها و نخبگان خود استان و شهرستان با حضور در این مناطق و دیدن مشکلات از نزدیک؛ در حل مسائل این روستاها بسیار راهگشا خواهد بود.

مسئول گروه جهادی رضوان با بیان اینکه نیاز هست تا از ظرفیت خود مناطق محروم برای رفع مشکلات آن استفاده شود، گفت: گروه‌های جهادی میهمان به صورت فصلی در مناطق محروم حضور دارند؛ اما می‌توان از ظرفیت مستمر و ماندگار نیرو‌های بومی این مناطق برای خدمت رسانی و رفع کمبود‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و خیرین بیشترین همکاری را در این چند سال با گروه جهادی رضوان در عرصه محرومیت زدایی و اشتغالزایی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها