ساری-در بیانیه شورای تبیین بسیج دانشجویی آمل آمده است: برخی بصورت مشکوک و احتمالاً سازمان‌دهی شده دست به عفت‌ستیزی در منظر عمومی زده و هنجارشکنانه تنانگی را بجای زنانگی می‌نشانند و در برابر قانون تمکین نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۸۷
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان هزار سنگر آمل از مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی این شهر با صدور بیانیه ای خواستار اهتمام جدی مسئولان به مقوله حجاب و عفاف شد.

در این بیانیه آمده است:

فرماندار، دادستان، امام جمعه محترم، روئسای محترم ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فرماندهی محترم انتظامی شهرستان هزار سنگر آمل:

آیا وقت آن نرسیده است که شما مسئولین تسامح و تساهل را در این زمینه کنار بگذارید و اقدامی اساسی انجام دهید؟ آیا مهم‌تر و ضروری‌تر از مسئله حفظ کیان خانواده که مقدس‌ترین و مهم‌ترین نهاد در هر جامعه‌ای هست، وجود دارد؟ آیا این وضعیت پوشش، تعدی و تجاوز به حقوق دیگر زنان محجبه و عفیفه نیست؟

خیابان‌های شهر ما که معطر از عطر شهیدان غیرتمندی است که جان ارزشمند خود را در راه حفظ نوامیس کشور فدانمودند تبدیل به جولانگاه مد و ظاهرپرستی و بدحجابی و حتی کشف حجاب شده است.

ما معتقدیم، پیشرفت پایدار، در گروِ رشد همگون و متوازنِ سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و نباید یکی را پای دیگری ذبح کرد. همچنانکه مشکلات اقتصادی، راه حلِ داخلی دارند، و باید ساختار‌های معیوب اقتصادی را، اصلاح کرد و به سو مدیریت‌ها پایان داد، می‌توان و باید به مسائل فرهنگ مبادرت ورزید.

برخی بصورت مشکوک و احتمالاً سازمان‌دهی شده دست به عفت‌ستیزی در منظر عمومی زده و هنجارشکنانه تنانگی را بجای زنانگی می‌نشانند و در برابر قانون تمکین نمی‌کنند.

 هیچ کس مدعی نیست که با برخورد انتظامی و انضباطی مسئله حجاب حل می‌شود، اما معتقدیم با حمایت همه جانبه مسئولین شهر از برنامه‌های فرهنگی مربوط به عفاف و حجاب در سطح شهر می‌شود به تدریج در این زمینه فرهنگ سازی نمود.

غیرت زهرایی وعزم زینبی مردم فهیم آمل این همه بی شرمی و گستاخی و ولنگاری را بر نمی‌تابد و تحمل نمی‌کندمصرانه و قاطعانه تقاضا می‌کنیم اهتمام جدی در خصوص وضعیت پوشش و حجاب لحاظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها