دکتر عبدالله گنجی:

جمهوری اسلامی جزء اصول انقلاب و محتوای نظام است

دکتر عبدالله گنجی در اجتماع مردم شهرکرد به مناسبت 12 فروردین گفت: روایت سازی، تحریف تاریخ و فروپاشی ذهنی از توطئه های دشمنان برای سست کردن خط فکری انقلابیون و تعضیف باورهای مردم است.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۱۵
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  آیین بزرگداشت 12فروردین روز جمهوری اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکردباحضور اقشار مختلف مردم ومسئولین برگزار شد.

دکتر عبدالله گنجی، کارشناس مسایل سیاسی، فعال رسانه ای وعضو شورای اطلاع رسانی دولت در این مراسم گفت: 12 فروردین از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی های مهم 12 فروردین، اظهار کرد: اولین ویژگی 12فروردین رفراندوم است. هیچ انقلابی در دنیا را پیدا نمی کنید که نظام برآمده از انقلابش را به رإی مردم بگذارد و این افتخار در سبد نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و این افتخار را امام(ره) تولید کرد.

دکتر گنجی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی 12 فروردین این بود که با رفراندوم مشخص شد همه نیروهای غیرخط فکری امام اصلا جایگاهی بین مردم ندارند و جریان مطلق ، پیروان حضرت امام(ره) هستند، که این موضوع در انتخابات مجلس اول هم ثابت شد.

این کارشناس مسایل سیاسی، نکته سوم را تعبیر حضرت امام درباره 12فروردین دانست که بلافاصله پس از آن فرمودند؛ امروز روز حاکمیت الله بر روی زمین است؛ زیرا مردم نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت الهی را پذیرفتند.

وی با اشاره به اهمیت واژه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی جزء اصول انقلاب است و محتوای نظام مستقر در ایران می باشد.

دکتر عبدالله گنجی، افزود: بحث اصلی ودعوای امام با غرب، سر همین دو کلمه(جمهوری اسلامی) بود. یعنی مردمسالاری دینی و اسلام سیاسی.

وی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) جزء اصول جمهوری اسلامی است .

این کارشناس مسایل سیاسی و فعال رسانه ای با هشدار پیرامون بخشی نگری به امام و پنهان کردن بخش های دیگر آن و همچنین شخصیت تاریخی نشان دادن امام همچون شیخ فضل الله نوری، مدرس و ...، تإکید کرد: امام باید در جامعه ساری و جاری باشد.

دکتر گنجی، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی ودینی برشمرد که زلزله ای در دنیا ایجاد کرد و برای ملتهای دیگر منطقه ودنیا الهام بخش بود و دشمنی دشمنان را ناشی از این الهام بخشی دانست و گفت: با گذر زمان وقدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی، ترور و جنگ از ما دور شد؛‌اما تحریم و تجزیه طلبی پررنگ گردید.

وی باستودن ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم های شدید که هیچ کشور و ملت دیگری قدرت تحمل آن را ندارند،گفت: بخشی از کار دشمن این است که همه آوردهای انقلاب اسلامی را در مشکلات معیشتی و اقتصادی خلاصه کند؛ زیرا فشار فرهنگی بخشی از جامعه را تحت تإثیر قرار می دهد؛ ولی فشارهای اقتصادی همه جامعه را در برمی گیرد.

گنجی، اهمیت جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمن را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و افزود: دشمنان تلاش می کنند از احساسات و عواطف مردم ما علیه جمهوری اسلمی بهره بگیرند و لذا اولویت دشمن دستکاری روایت هایی است که باور مردم است.

وی در پایان، روایت سازی، تحریف تاریخ و فروپاشی ذهنی را از توطئه های دشمنان برای سست کردن خط فکری انقلابیون و تعضیف باورهای مردم عنوان کرد.

ارسال نظرات