نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عبودیت خدا و اجرای عدالت دو هدف عمده جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، عبودیت خدا و اجرای قسط و عدل را دو هدف عمده جمهوری اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۲۳
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های امروز (11فروردین ۱۴۰۲) نماز جمعه شهرکرد با توصیه به تقوای الهی، بر اهمیت اقامه نماز تإکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام،‌اقامه نماز را متفاوت از قرائت نماز دانست و گفت: بپاداشتن نماز توصیه خدا در قرآن است که کتاب تدبر، اندیشه، تفکر می باشد و برنامه عملی و تکاملی برای انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،  افزود: اقامه نماز در گرو همکاری عامه مردم در جامعه است.

وی همچنین با توصیه به پرهیز از سوء ظن،بسیاری از محرومیت های معنوی را ناشی از حدث و گمان ها دانست و تصریح کرد: فکر و تصمیم و رفتار و تحلیل عالمانه از دستورات قرآنی است و ماه رمضان، بهار قرآن و ماه توجه عمیق به قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، گسترش محافل قرآنی و هیئات قرآنی به صورت خانگی و محله ای را مورد تإکید قرار داد و گفت: این محافل قرآن و بیان احادیث و روایات باعث برکت می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، 12 فروردین را روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگ دانست که ویژه تمام انبیاء الهی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: همه انبیاء آمدند تا آنچه را شما مردم در 12 فروردین به آن رإی دادید محقق کنند که همان دین خداست.

وی، عبودیت خدا و اجرای قسط و عدل را دو هدف عمده جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: با استقرار نظام جمهوری اسلامی طاغوت از کشور بیرون رانده شد؛ اما دشمنی های د شمنان باقی مانده است.

امام جمعه شهرکرد، برقراری عدالت و قسط در جامعه و توجه ویژه به نقاط محروم مانند استان چهارمحال و بختیاری  از سوی دولت و سفر اخیر ریاست جمهوری به این استان و اختصاص اعتبارات ویژه را یادآوری کرد و از خدمت رسانی و تلاش مسئولین برای جبران عقب ماندگی ها و مشکلات استان تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: رمز و راز بقای این نظام رعایت حقوق  والیان و مردم و همچنین به فکر مردم بودن والیان است که حضرت علی علیه السلام در خطبه ای آن را مفصل بیان فرموده اند.

وی همچنین با یادآوری 13 فروردین روز طبیعت خواستار رعایت حرمت ماه رمضان شد و در بحث عفاف و حجاب هم گفت: گناه، گناه است و حجاب از ضرورت های اسلام می باشد و چیزی نیست که کسی آن را بتواند به بازی بگیرد. نظام ما اسلامی است و طبعا قوانین اسلامی که حجاب یکی از آنهاست باید در جامعه رعایت شود.

امام جمعه شهرکرد، انجام امربه معروف با ظرافت را مورد تإکید قرار داد و با یادآوری میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در نیمه ماه مبارک رمضان، خواستار توجه خیران به روز اطعام و اکرام و رسیدگی به ایتام و نیازمندان شد.

ارسال نظرات