خبرهای داغ:
حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: نخستین رزمایش مهدوی «قرار دوازدهم» در سال ۱۴۰۲ همزمان با دوازدهم فروردین و دهم ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۱۴
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴

قزوین_ حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برگزاری طرح «قرار دوازدهم» بیان کرد: نخستین رزمایش مهدوی «قرار دوازدهم» در سال ۱۴۰۲ همزمان با دهم ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه قزوین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه قرار دوازدهم در راستای ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی برگزار می شود گفت: دست گیری از محرومین و مستمندین جامعه یکی از خصوصیات ائمه اطهار است، از این رو، جامعه مهدوی نیز بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند. لذا با توجه به اینکه بقاع متبرکه زمینه سازان جامعه اسلامی در اجرای نیات خیر می باشند، باید پرچمدار این حرکت مقدس بوده و زمینه محرومیت زدایی و احیای این فرهنگ بزرگ ائمه را فراهم نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به اینکه اولین قرار دوازدهم سال جاری متقارن با دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی و نیز دهم ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) می باشد تصریح کرد: امروز اولین قرار دوازدهم سال ۱۴۰۲ اجرا می شود و این در حالی است که در این طرح هم معارف مهدوی ترویج می شود و هم زمینه مشارکت همگانی فراهم می گردد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ عنوان کرد: اداره اوقاف شهرستان قزوین فعالیت های زیادی متناسب با مناسبت های تقویمی این بازه زمانی انجام داده است که شامل برگزاری مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه شاخص شهرستان قزوین، اسکان بیش از ۶۰۰ نفر از مسافرین در حسینیه امامزاده حسین(ع) و امامزاده سلطان سید محمد(ع) قروین می باشد.

وی افزود: همچنین متناسب با ایام پیش رو، برگزاری مراسمات ویژه شامل ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با شب و روز سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(ع) و ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ویژه برنامه های شب های قدر، برپایی سفره افطاری ساده از شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر از دیگر برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در ادامه یادآور شد: همچنین کرسی های تخصصی تفسیر قرآن کریم در امامزادگان شهرستان قروین، اعزام مبلغین به امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف ایجاد گفتمان علمی در بقاع متبرکه در راستای جهاد تبیین، برگزاری جشن تکلیف با همکاری آموزش و پرورش با محوریت بقاع متبرکه، جلسات معارفی با موضوع کارگاه های اموزشی، خانواده، خیمه های معرفت، غرفه های کودک و نوجوان و مشاوره در سطح بقاع متبرکه شهرستان قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها