خبرهای داغ:
یوم الله ۱۲ فروردین یادآور حضور اگاهانه مردم و جلوه‌ای از مردمسالاری دینی در تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۹۴
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

یوم الله ۱۲ فروردین ، جلوه‌ای از مردمسالاری دینی

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ ۱۲ فروردین در تقویم کشورمان به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

 

روزی که ملت بزرگ ایران با حضور باشکوه خود پای صندوق‌های رای حاضر شدند و با آرای ۹۸.۲ خود به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

 

کمتر از سه ماه از نابودی رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌گذشت که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دستور همه پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند و مردم بصیر و انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر و به ۹۸.۲ شرکت کنندگان به جمهوری اسلامی آری گفتند.

برگزاری انتخابات و همه پرسی نظام جمهوری اسلامی تنها کمتر از سه ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده مردمسالاری دینی انقلاب بزرگ ملت ایران است.

 

  مجید مهدی پور ، کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه می گوید : پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی در ایران جریان و مکاتب مختلف سیاسی با توجه به تفکرات خود به دنبال تشکیل یک نظام سیاسی در ایان بودند و می خواستند نظام پس از حکومت پهلوی براساس تفکراتشان باشد .

 

وی افزود : حضرت امام خمینی (ره) با رهبری مدبرانه تشکیل نظام آینده کشور را به خواست و همه پرسی مردم گذاشتند و مردم در دهم و یازدهم فروردین سال 1358 پای صندوق های رای رفتند و به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند .

 

 

 

 با نگاهی به انقلاب‌های در دیگر کشور‌ها مشاهده می‌شود برگزاری انتخابات و همه پرسی‌ها در خصوص تشکیل نظام سیاسی توسط مردم در کمتر از سه ماه نبوده است و در مدت یک سال و یا بیشتر انجام گرفته است.

 

نظام جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از جایگاه ولایت مطلقه فقیه که نماد اسلامیت و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌باشد که نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، دارد.

 

مهدی پور ، کارشناس مسائل سیاسی با با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد گفت : مردم کشورمان یک مردمی دینی و شیعی می باشد و حکومت پهلوی به دنبال ضربه زدن به باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران بود و از این رو به نظام جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند.

 

مردم نقش اساسی و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده دارد که به مانند دوران قاجاریه و پهلوی این حضور فرمایشی نیست بلکه حضوری موثر و مهم است و از جمله ارکان این نظام مقدس می‌باشد.

 

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نقش مردم می‌فرماید: همه در خدمت ملت هستند؛ دولت در خدمت ملت است؛ ما همه در خدمت ملت هستیم.

 

مقام معظم رهبری همچنین در این باره می‌فرمایند: در طول تاریخ ما، هیچ حادثه‌ای مثل حادثه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند. در انقلاب اسلامی مردم آمدند؛ همه‌ی مردم، همه‌ی قشر‌های مردم، از شهری و روستائی، از زن و مرد، از پیر و جوان، از تحصیلکرده و بیسواد، همه و همه در کنار هم حضور پیدا کردند.  

می‌توان نتیجه گرفت مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی حضور مردم در تعیین سرنوشت و مشارکت در حکومت است و برگزاری انتخابات به میزان عمر انقلاب اسلامی جلوه‌ای از مردمسالاری دینی است.

 

محرومیت زدایی یکی دیگر از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. همان طور که گفته شد جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است که مردم یک رکن مهم آن می‌باشد.

 

در همین راستا دولت‌هایی مختلفی که بر سر کار آمده اند هدفشان خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و محرومیت زدای بوده است. در استان خوزستان تا قبل از انقلاب اسلامی از هر گونه خدمات از جمله راه مناسب، برق، گاز، آسفالت و بهداشت بی بهره بودند.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با اقدمات صورت گرفته روستا‌های استان خوزستان از خدمات گسترده بهره‌مند شدند به طوری که گاز رسانی بیش از دو هزار روستا از نعمت گاز، ساخت ۸۲۰ هزار واحد مسکونی و سندار دار شدن ۱۸۰ هزار واحد و ساخت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در مناطق روستایی نمونه‌هایی از محرومیت زدایی در استان است.

 

  از دستاود‌های جمهوری اسلامی می‌توان به پیشرفت‌های علمی کشورمان اشاره داشت که توسعه علم نانو، درمان و ساخت واکسن کرونا، درمان ناباروری‌ها، پیشرفت در سلول‌های بنیادین، ساخت ماهواره‌ها و ارسال آن به فضا با بهره گیری از توان بومی، انرژی اتمی جلوه‌هایی از این موفقیت هاست.

 

اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران که مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری و رشادت‌های نیرو‌های مسلح و حضور باشکوه مردم در تمامی عرصه هاست.

 

ساخت انواع تجهیزات نظامی و مورد نیاز نیرو‌های مسلح از جمله ساخت انواع پهپاد، موشک، قایق‌های تندرو، ناوچه‌های دریایی، زیردریایی جلوه‌ای دیگر از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که همین اقتدار و امنیت پایدار می‌باشد که امروز هیچ کس نمی‌تواند با زبان خشونت و قلدرمابآنه با ملت ایران سخن بگوید.

 

همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند باید با جهاد تبیین موفقیت و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای نسل جوان و اقشار جامعه گفته شود، زیرا که این انقلاب مرهون خون پاک شهیدان والامقام و حضور بصیر مردم انقلابی است.

 

به گفته مهدی پور ، کارشناس مسائل سیاسی ، رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران سه ضلع دین ، رهبری و مردم است و علیرغم تمامی توطئه های دشمنان خارجی و داخلی از تحریم های ظالمانه و جنگ هشت سال گرفته تا راه اندازی فتنه و جنگ های ترکیبی این نظام مقدس در مسیر پر افتخار خود حرکت می کند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها