نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۱۲ فروردین تجلی مردم‌سالاری دینی و هوشمندی رهبریت در تثبیت انقلاب اسلامی در کل جهان است.
کد خبر: ۹۵۰۱۵۳۵
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر شنبه در جمع روزه‌داران مسجد امام حسن‌مجتبی (ع) بوشهر با بیان اینکه حضرت امام جعفرصادق (ع) می‌فرماید «راستگویی مایه عزت است»، گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در این خصوص که در کتاب میزان الحکمه آمده است فرمودند «همانا پیروزی با صبر همراه است و گشایش با گرفتاری، راستی که با هر دشواری آسانی است»

وی با اشاره به اینکه کسی که از پروردگار قادر متعال توفیق بخواهد ولی تلاش نکند خود را مسخره کرده و وقت زندگانی خویش را هدر داده است، بیان کرد: زندگی هر فرد به مانند نهال درختی است که هر طور که باغبانی شود رشد و ثمره می‌دهد.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر خواستار رسیدن به کمال و رشد معنوی و هدایتی هستیم بایستی احوال زندگانی شخصی و اجتماعی و خانوادگی خود را در طریق آموزه‌های دینی و قرآنی و صراط مستقیم نظم مستمر و برنامه‌ریزی دانشی داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه هر کس در مسیر عبودیت الهی بود پیروز خواهد شد و نصرت می‌یابد عنوان کرد: افرادی که دارای اخلاق نیکو و حق‌جویی به‌همراه مدارا کردن و زهد و پارسایی و داشتن زندگی بر پایه خدامحوری و عدالت‌خواهی و صله رحم و انفاق و ایثار هستند در دنیا و آخرت رستگار و جاودانه می‌شوند به‌مانند حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) که شاگردی بصیر و حکیم در نزد خدا و در مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

وی تقوا و ولایتمداری را شرط و لازمه توحید دانست و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری با توجه به تهاجمات و محاصره‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که از سوی کفار در صدر اسلام بر علیه حکومت نبوی صورت پذیرفت ولی لحظه‌ای از ولایتمداری و مجاهدت خود دست برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری بر وفاداری خود بر اهداف الهی و والای حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) ثابت‌قدم ماند.

۱۲ فروردین تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که لشکر کفار و خوارج را دشمن ولایتمداری و مخالف حکومت نبوی و علوی و فاطمی بیان کرد و گفت: حضرت خدیجه‌کبری (س) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) تمامی مسلمانان را با روحیه مقاومت بر ارزش‌های معنوی نظام دینی و جهاد در منظومه تربیت اسلامی و ولایتمداری در مسیر صحیح قرار می‌داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وفاداری به ارزش‌ها و اطلاعت‌پذیری از ولایت فقیه و حفظ هویت دینی و اسلامی تنها رمز بقا و نصرت در بحث مقاومت بصیرانه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تجلی بعثت خاتم‌الانبیاء (ص) و برای احیای همان آموزه‌های بعثت رسول خداست و ولایتمداری و دشمن‌شناسی و استکبارستیزی و استقامت و مقاومت محور این اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: حضرت خدیجه‌کبری (س) با آموزه‌های الهی و اسلامی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را تربیت کرد و محصول این تربیت اسلامی، ریشه و فخر اسلام ناب محمدی (ص) شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: ۱۲ فروردین تجلی مردم‌سالاری دینی و هوشمندی رهبریت در تثبیت انقلاب اسلامی در کل جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اهداف و برنامه‌ریزی‌ها و اندیشه‌های نظام سلطه و حکومت غربی و همدستانشان در حال فروپاشی و زوال است، تصریح کرد: انقلاب‌های کشورهای مختلف منطقه و جهان بر اساس رأی و برنامه احزاب سیاسی تشکیل شده است، ولی انقلاب حکومت جمهوری اسلامی ایران با رأی ۹۸ درصدی مردم انتخاب و پایه‌گذاری شده است لذا بدانید که آینده از آن انقلاب اسلامی ایران است.

این مراسم به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه‌کبری (س) و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، ظهر شنبه، با حضور احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و پارلمانی و مردم ولایتمدار و انقلابی، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع روزه‌داران مسجد امام حسن‌مجتبی (ع) محله لیان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات