رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: بیش از ۸۰ درصد تصادفات طرح نوروزی امسال را رانندگان بومی استان، رقم زده‌اند که نشان از رعایت بیشتر قانون از سوی گردشگران نوروزی است .
کد خبر: ۹۵۰۱۵۷۱
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ صادق مزارعی افزود: در روزهای گذشته از طرح نوروزی، افزایش ۱۵ درصدی رفت‌وآمد‌ها را شاهد بوده‌ایم و بیش از ۸ میلیون رفت‌وآمد خودرو ثبت شده است.

او ادامه داد: در جاده‌های ورودی نزدیک به ۹۰۰ هزار خودرو وارد استان شده‌اند که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته و در جاده‌های خروجی هم تاکنون ۹ درصد افزایش خروج داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه استان بوشهر عنوان کرد: در ۳ روز گذشته در جاده‌های خروجی افزایش خروج را شاهد هستیم که بیانگر پایان سفر گردشگران است.

مزارعی درباره آمار مرگ‌ومیر تصادفات نوروز امسال هم گفت: در ۱۶ روز گذشته، ۱۷ تصادف منجر به فوت رخ داده که سهم واژگونی ۹ فقره یعنی ۵۰ درصد بوده است.

اوادامه داد: تصادف موتورسیکلت ۵ فقره بوده که ۷ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر خبر داد که بالای ۸۰ درصد تصافات نوروز امسال مربوط به رانندگان بومی است و این یعنی مسافران نوروزی بیشتر قوانین رانندگی را رعایت کرده‌اند.

او گفت که بیشترین عامل تصادفات، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ به‌ویژه در جاده‌های ساحلی گناوه و دیر بوده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر با اشاره به تعطیلات رسمی روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین، از رانندگان خواست که به‌دلیل شلوغی مسیر‌ها در رانندگی شکیبایی کنند و، چون برخی تفرجگاه‌ها در جاده‌های فرعی و روستایی هستند، سرعت مجاز ۷۰ کیلومتر در ساعت در این مسیر‌ها و فاصله طولی را رعایت کنند.

سرهنگ مزارعی اعلام کرد که در این دو روز رفت‌وآمد کامیون‌ها در تمامی جاده‌های استان بوشهر و رفت‌وآمد موتورسیکلت‌ها در بزرگراه‌های استان ممنوع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها