مدیر بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش بیماری‌هایی تنفسی در استان خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۰۰ نفر بر اثر کرونا بستری هستند.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۵۴
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پس از آنکه وزارت بهداشت انگلیس ویروس کرونا را به فهرست بیماری‌های عادی تنفسی منتقل کرد تا همه‌گیری کرونا در این کشور به تاریخ بپیوندد، آمار منتشر شده مبتلایان در دوره‌ای نشان می‌دهد که موارد ابتلا به این بیماری به بالاترین حد رسید و کارشناسان نسبت به روند فزاینده مرگ‌ومیر هشدار دادند.

هر چند که واکسیناسیون سراسری تا حد زیادی احتمال مرگ و میر بر اثر این بیماری را کاهش داده، اما احتمال ابتلا به آن همچنان باقی است و این روز‌ها آمار مبتلایان به کرونا با توجه به شلوغی شهر‌ها و رفت و آمد مردم به مراکز عمومی و حضور در وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس و مترو سیر صعودی یافته است.

بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و… باعث می‌شود تا این بیماری یک بار دیگر در نوروز ۱۴۰۲ هم سیر صعودی داشته و آمار مبتلایان به آن افزایش پیدا کند.

در حال حاضر با توجه به آمار‌های رسمی نرخ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به زیر ۲۰ درصد رسیده که این مساله خطرناک است و می‌تواند باعث اوج‌گیری دوباره کرونا در کشور شود.

حالا که آمار سفر‌های نوروزی افزایش پیدا کرد و مردم از فر‌های نوروزی خود بازگشنمد، لازم است که برای حفظ جان خود و عزیزانشان توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و یک بار دیگر توجه ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند چرا که هر گونه بی‌توجهی و اهمال می‌تواند عواقب بسیار بدی را به دنبال داشته باشد و چه بسا باعث بازگشت روز‌های تلخ با آمار‌های ۴ رمقی ابتلا و ۳ رقمی مرگ و میر شود.



جهش بیماری‌های تنفسی در کردستان

جهانبخش یوسفی مدیر بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در یک هفته گذشته ۳۵۰ بیمار تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۱۰۰ نفر از آنان مشکوک به بیماری کرونا و قرنطینه هستند.

یوسفی اظهار داشت: موارد مثبت تست‌های کرونا در یک ماه گذشته از ۶ درصد به ۱۸ درصد افزایش داشته است و این امر خطر شروع موج جدید این بیماری را در پی داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از مردم خواست تا از ماسک استفاده کنند و در صورت بروز علایم تنفسی مثل گلو درد، سردرد وآبریزش بینی از تماس با سایر افراد خود داری کنند.

یوسفی بر لزوم تزریق دز سوم واکسن برای کسانی که تاکنون موفق به تزریق آن نشده اند تاکید کرد و گفت: کسانی که بیماری زمینه‌ای دیگری دارند حتما باید دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات