رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب و شعار سال دو موضوع اولویت‌دار است که بسیج اساتید باید برای آن برنامه داشته باشد، گفت: برای «امیدآفرینی» باید حرکت‌های اساسی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۰۱۹۵۲
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نخستین نشست شورای معاونین سازمان بسیج اساتید در سال جدید در سالن شهید شهریاری سازمان برگزار شد. دکتر محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در این نشست، ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن آرزو کرد تقارن سال جدید با آغاز ماه مبارک رمضان برای ملت ایران پر از برکت و رحمت باشد.

وی سپس به شعار سال یعنی «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و آن را از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و مردم دانست و اظهار امیدواری کرد با آغاز خوبی که از ابتدای سال بوده شاهد رشد اقتصادی خوب، رشد تولید و مهار تورم باشیم.

 رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: امسال اولین سال برنامه پنج ساله بسیج مبتنی بر سند اعتلا هست که همین برای ما اتفاق خوبی است که انشالله بتوانیم با حرکتی قوی در راستای تحقق این سند گام‌های خوبی را برای بسیج اساتید برداریم.

مردانی در ادامه گفت: بیانات با ارزش و بسیار حکیمانه رهبری در پیام نوروزی و مخصوصا در سخنرانی بیش از 80 دقیقه‌ای ایشان در حرم رضوی با استقبال پرشوری که رخ داد، درسنامه بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد و بر اساس نقشه راهی که رهبر عزیزمان ترسیم کرده‌اند، مسیر حرکت بسیج اساتید را در راستای مطالبات ایشان به ویژه بحث جهاد تبیین تنظیم و تدوین کرده و به لطف پروردگار پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، همچنین اشاره‌ای داشته‌اند به تفاوت ورود مردم ایران به قرن سیزدهم و قرن چهاردهم شمسی که بحث آغاز دیکتاتوری رضاخان مطرح بود و صد سال بعد حکمرانی مبتنی بر آرای مردم شکل گرفت که در سده چهاردهم  شاهد آن هستیم. ایشان این دو موقعیت را تبیین کردند و فاصله آن دوران را علی رغم حمایت همه جانبه از رژیم منحوس با وابستگی همه جانبه به بیگانگان با امروز که شاهد استقلال مردم و برخورداری از پیشرفت‌های عالی در زمینه‌های مختلف هستیم بیان کردند. 

1

 

باید در راستای جهاد امیدآفرینی تلاش کنیم

مردانی بیان کرد: بحث جهش تولید و رفع موانع آن و موانع زدایی از تولید در فرمایشات ایشان بسیار مهم است که در موضوع اول باید کار جهاد تبیین انجام دهیم. امروز دشمنان می خواهند رژیم منحوس پهلوی را تطهیر کنند، باید تبیین انجام دهیم و راههای کمک به مانع زدایی و تولید را پیدا کنیم. رفع موانع تولید از وظایف مردم و دستگاه‌هاست که رهبری بر آن تاکید کردند.

وی در ادامه به موضوع مبارزه با مجاری فساد از جمله موارد مورد تاکید رهبر انقلاب در کنار جهش تولید اشاره کرد و گفت: در این موضوع بحث رصد و پایش بسیج اساتید باید پر رنگ دیده شود، لازم است منفی بافی که با هدف ناامیدسازی انجام می شود مورد انتقاد قرار گرفته و در راستای جهاد امیدآفرینی که رهبری خواستند تلاش کنیم. باید در جهاد تبیین و امیدآفرینی حرکت‌های اساسی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند کشور ما برای تبدیل شدن به یکی از شکوفاترین اقتصادهای منطقه به شرط مدیریت قوی، مبارزه با فساد و وجود برنامه جامع اقتصادی ظرفیت بالایی دارد. بنابراین از اولویت های مهم باید بحث معیشت و اقتصاد و همین طور فرهنگ باشد. 

مردانی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ما شرایط جهش اقتصادی را داریم و این به زیان دشمنان است و اتفاقات اخیر کشور هم ناشی از موضوعات دیگری است که باید در داخل کشور مدیریت شود.

2

برای جهش تولید باید حرکت‌های مومنانه انجام شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده ازظرفیت‌های کشور اشاره کرد و به موضوع جمعیت و مهاجرت جوانان، منابع طبیعی و بحث زیرساختها پرداخت و گفت: بسیج اساتید باید در موضوعات مورد نیاز کشور ایفای نقش کند. برای رشد تولید باید حرکت‌های مومنانه انجام شده و مدیران موانع را برطرف کنند.

وی گفت: باید همه موارد مطرح شده در فرمایشات رهبری را دسته بندی کرده و آن را در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی و فناوری و .... در دل برنامه‌های سال بسیج اساتید به عنوان رویکردهای جدی قرار دهیم. همچنین باید برنامه‌های جدیدی با کمک دانشگاه‌ها برای عملی شدن فرمایشات رهبری و امیدآفرینی در رفع مشکلات مردم اجرا کرده و در بحث مطالبه و رصد نقش اساسی ایفا نماییم.

 لزوم کمک به بخش اجرایی و تولیدی و اقتصادی، مواجهه با توطئه‌های دشمنان و بیگانگان و مقابله با جنگ ترکیبی و آماده کردن اساتید برای این موضوع از دیگر محورهای صحبت رئیس بسیج اساتید کشوربود.

مردانی سپس به مسئله مواجهه قانونی با موضوع عفاف و حجاب در دانشگاهها و مراکز علمی و لزوم کمک و همراهی بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: بیانیه وزارت کشور را ملاحظه کردیم، با موضوع بی‌حجابی به صورت حساب شده برخورد خواهد شد تا جامعه به سمت دو قطبی شدن نرود. وزارت علوم هم اعلام کرده که از ارائه خدمات به افراد قانون شکن خودداری خواهد کرد. این مسئله و شعار سال دو موضوع اولویت دار است که بسیج اساتید باید برای آن برنامه داشته باشد و کار انجام دهد و اساتید بسیجی با روشنگری در سر کلاس‌های درس نقش موثر خود را در سطح آموزش عالی و کشور ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات