تاکیدات 11 ساله امام خامنه‌ای به تاثیرگذاری گروه‌های جهادی در عرصه اقتصاد

طی گفت و گویی حجت الاسلام هاشمی تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت ورود گروه‌های جهادی در عرصه اقتصاد به تبیین موضوع شعار سال و الزامات تحقق کامل آن پرداخت.
کد خبر: ۹۵۰۲۳۰۳
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

تاکیدات 11 ساله امام خامنه‌ای به تاثیرگذاری گروه‌های جهادی در عرصه اقتصاد
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار بسیج در قم، عنوان کرد: با توجه به شعار امسال که مقام معظم رهبری آن را سال مهار تورّم و رشد تولید نامیدند نکته قابل تامل این است که رهبر فرزانه انقلاب یازده سال پیاپی شعار‌های سال را با عناوین اقتصادی یاد می‌کند.


وی افزود: امروز در کشور مشکلات زیادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ولی در بین شعار سال‌ها مبحث اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که بسیار قابل تامل است. در نظام جمهوری اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی ما در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی تولیدات نظامی علمی و جهادی پیشرفت کردیم و در همه این زمینه‌ها این روحیه جهادگری بود که امروز موجب ترقی و پیشرفت ما شد.

هاشمی اظهار داشت: در عرصه نظامی در ساخت پهپاد و بزرگترین موشک‌های جهان و خاورمیانه پیشرفت‌های ماورایی داشتیم که آمریکا طی سال‌های متمادی به واسطه فروش این تجهیزات و تسلیحات به سود کلان می‌رسید ولی امروز با پیشرفت در زمینه تسلیحات نظامی مانع سودهای تسلیحاتی آمریکا حامیانش شدیم و به نحوی دیگر می‌توان این موضوع را مقدمه فروپاشی دلار و آمریکا دانست.

این تحلیل گرسیاسی اضافه کرد: نکته قابل توجه در این است چرا مقام معظم رهبری با وجود پیشرفت‌های خیره‌کننده از حمله پیشرفت در زمینه‌های درمان، علم نانو و بسیاری از دستاوردهای‌های دیگر بازهم ایشان به موضوع اقتصاد تاکید ویژه‌ای دارند. دلیل اینکه حضرت آقا همواره تاکید بر اقتصاد دارند در این است که ما همچنان در اقتصاد با مشکلاتی مثل خودرو و تورم مواجه هستیم.


هاشمی تصریح کرد: از دلایل تاکید معظم رهبری پیرو مسائل اقتصادی در این است که اقتصاد توسط گروه‌های جهادی پیش برود و دستاوردهای بیافرینند که متاسفانه در این بخش ضعف‌هایی داریم و این راه مستدعی بکارگیری گروه‌های جهادی در روند پیشبرد مسائل اقتصادی است.

وی تاکید کرد: خطاب رهبری به ما و کسانی است که فعالیت‌های جهادی را در پیشبرد و راهبرد مسائل بکار می‌گیرند و امیدشان در مبحث اقتصاد گروه‌های جهادی قدم بگذارند و اتفاقات و تحولات چشمگیری را رغم بزنند تا غرب متعجب و متحیر از روند پیشرفت‌های روز افزون کشور شود.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار