خبرهای داغ:

آقامیری: با گل درمانی فتنه شیطان متوقف نمی شود/ حجاب نباید بازیچه دست سیاسیون شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع حجاب مباحثی را مطرح کرد و گفت: شورای نگهبان موضوع حجاب را از بازیچه شدن در دست سیاسیون خارج کند.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۰۷
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-این روزها مباحث و نظرات مختلفی در خصوص موضوع حجاب در جامعه مطرح شود. 

برخی از اعضای شورای شهر تهران هم به موضوعات مطرح شده انتقاداتی داشتند و تاکید داشتند که باید اقداماتی صورت گیرد.

با محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص موضوع حجاب به گفت و گو نشستیم.

نظر خود را در خصوص حجاب در جامعه بفرمایید. شما انتقاداتی در خصوص اظهار نظر برخی مسوولان در خصوص حجاب در صحن شورای اسلامی شهر داشتید. در این باره توضیح دهید.

 برخی مسئولین ساده اندیش خیال میکنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی حجاب مماشات کرد 

ضرورت حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه لازم است. برخی مسئولین ساده اندیش خیال میکنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی حجاب مماشات کرد ! غافل از اینکه این هم یک متد براندازی است و نادانسته در زمین دشمن بازی می کنند. این روزها و پس از آغاز فصل تازه ای از هجمة جدید دشمنان نظام اسلامی و پس از شکست طرحهای گذشته، جنگ ترکیبی برای براندازی هنوز در حال اجراست که کارشناسان سیاسی از آن به عنوان جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی یاد می کنند. در این جنگ شناختی  که عمده ترین بستر و ابزار آن فضای مجازی و رسانه ای داخل و خارج است، دشمن با استفاده از روشهای تخریب و تحریف و تحقیر و تنزیل آرمانها و شعارهای انقلاب و اسلام با استفاده از دلقلکهای خود فروخته داخلی و خارجی بویژه برخی ازهنرمندنماها سعی در هدف قرار دادن ذهن و دل و ایمان اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان کرده است.

نسل جوان از جنبه مذهبی چقدر راهنمایی شده اند؟ در خصوص نظریه ها در مورد حجاب توضیح دهید.

جوانان ما لجوج نیستند/زن وسیله ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت

در این میان یکی از گروههای حساس جامعه که به گمان دشمنان در این جنگ ترکیبی، امکان استفاده از آنها برای ایجاد بستر بازگشت به دوران جاهلیت مدرن وجود دارد، بانوان هستند که فتنه گران با مطرح کردن مسئله حجاب و عفاف و طرح شبهات گوناگون درباره آن سعی در ایجاد تغییر فضای عفاف و حجاب در کشور دارند که متاسفانه در چند ماه گذشته با هجمه های انجام شده، شاهد بروز ناهنجاری هایی در این زمینه  در برخی  از شهرها بویژه در کلان شهری همچون تهران هستیم. نسل جوان امروز بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد، لجوج نیست و آمادگی برای دریافت حقایق دینی دارد،  گذشته از انحرافات عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده این مساله و سایر مسائل مربوط به زن وسیله ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت که از این پایگاه علیه دین مقدس اسلام جار و جنجال تبلیغاتی راه بیندازند.

حجاب در ایران باستان و حتی در میان قوم یهود و احتمالا در هند وجود داشته است

 بدیهی است در  شرایط موجود که نسل جوان از جنبه مذهبی به قدر کافی راهنمایی نمی شود این تبلیغات آثار شوم خود را می بخشد . بدون شک پدیده (برهنگی) بیماری عصر ماست و دیر یا زود این پدیده به عنوان یک بیماری شناخته می شود.حجاب در ایران باستان و حتی در میان قوم یهود و احتمالا در هند وجود داشته اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در عرب پیدا شده است، ویل دورانت در صفحه 30 جلد 12 تاریخ تمدن در مورد قوم یهود و قانون تلمود می نویسد: ) اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت چنانکه مثلا بدون آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا با هر سنخی از مردان صحبت می کرد در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.(حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی بسی سخت تر و مشکل تر بوده است. و راجع به ایرانیان قدیم می گوید: )زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرش باشد ببینند. حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده، حتی پدران و برادران نسبت به دختر یا خواهر شوهردار نامحرم شمرده می شدند.

کنت گوبینو در کتاب سه سال در ایران نیز معتقد است که حجاب دوره ساسانی، در دوره اسلام در میان ایرانیان باقی ماند. او معتقد است که آنچه در ایران ساسانی بوده است تنها پوشیدگی زن نبوده است بلکه مخفی نگه داشتن زن بوده است. جواهر لعل نهرو نخست وزیر فقید هند می گوید در هند نیز حجاب سخت و شدیدی حکمفرما بوده است ولی درست روشن نیست که قبل از نفوذ اسلام در هند وجود داشته است و یا بعدها پس از نفوذ اسلام در هند رواج یافته است و هندوان غیر مسلمان تحت تأثیر مسلمانان و مخصوصا مسلمانان ایرانی حجاب زن را پذیرفته اند و آنچه مسلم است این است که حجاب هندی نیز نظیر حجاب ایران باستان سخت و شدید بوده است.

تاریخ در خصوص حجاب و امر به معروف چه می گوید؟

 در حدود هزار سال پیش تقریبا" ، اصلی در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی دایر و تشکیلا تی به وجود آمد که در تاریخ اسلام آن دایره، دایره حسبه یا احتساب نامیده می شد و قرنها ادامه یافت. شواهد تاریخ دلالت می کند که در قرن چهارم بوده است و علی الظاهر در قرن سوم پیدا شده باشد . به هر حال دایره حسبه همان دایره امربه معروف و نهی از منکر بوده و رنگ و صبغه ی دینی داشته است. در میان علمای شیعه از فقها ، شهید اول محمدبن مکی است که در کتاب دروس رسما" تحت عنوان )) از امر به معروف و نهی ازمنکر نام برده است. صاحب مجمع البحرین هم با اینکه تنها درصدد تفسیر و شرح لغاتی است که در قرآن کریم یا احادیث آمده است به ملاحظه اینکه در عصر خودگودرزی: ش این ماده به این معنی استعمال می شده ، می گوید: الحسبه هو الامر با المعروف و النهی عن المنکراو گفت: فقها وجوب امر به معروف و نهی از منکر را چهار ر شط ذکر می کنند: یکی علم به معروف و منکر، دیگر احتمال اثر و نتیجه ، سوم نبودن ضرر و مترتب نشدن مفسده، چهارم ادامه و اصرار متخلف وعدم ندامت و پشیمانی. و اما مراتب و درجات امر به معروف، اول مرتبه قلب ،یعنی مسلمان باید در قلب خود نسبت به ترک واجبات الهی و ارتکاب گناه احساس تنفر کنند . دوم مرتبه زبان ، یعنی مسلمان باید از طریق پند و نصیحت و نرمی وارد شد واگر فایده نکرد سخنان درشت به کار ببرد. و مرتبه سوم ید و عمل است .یعنی رفع منکر گاهی احتیاج به اعمال زور و عنف دارد و چه بسا صدمه ای برطرف وارد شود؛ که این مرتبه سوم دیگر وظیفه عامه مردم نیست .

 اگر به عامه مردم اجازه این کارها داده شود مستلزم هرج ومرج در اجتماع شود

این مرتبه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکم شرع و یا کسی است که از طرف حاکم شرع اجازه و دستور این کار را داشته باشد . اگر به عامه مردم اجازه این کارها داده شود مستلزم هرج ومرج در اجتماع شود. مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند: ناامنی اخلاقی، یک مرحله ی کار فرهنگی دارد، یک مرحله ی کار مخفی دارد، یک مرحله ریشه یابی دارد؛ آنها کار دستگاههای دیگر است؛ اما آنجا یی که جلوی_چشم قرار می گیرد و موجب عدم امنیت اخلاقی در جامعه میشود، آنکه باید وارد میدان بشود، نیروی انتظامی است.

نقش نهادها در این زمینه چیست؟

کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم نکرد؟ 

برخی از افراد با روشنفکر بازی در حال از بین بردن نقش محوری نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنی علنی هستند؛  ما روزها و ماهها و سالها منتظر کار فرهنگی این جماعت هستیم که برای مسئله  بی حجابی فقط وعده کار فرهنگی می دهند و  دروغ می گویند ..... در حالیکه رهبر معظم انقلاب صراحتا نیروی انتظامی را در مبارزه با ناامنی اخلاقی علنی مسئول می دانند. بگذارید یک سوال مطرح کنم ، چرا در روزهایی که کرونا در اوج تاخت و تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می گرفت،پلیس و نیروی انتظامی را وارد معرکه کردیم و پلیس و نیروی انتظامی با بستن جاده ها و حتی دپوی خاک! و جریمه های میلیونی با افراد خاطی برخورد میکردند. کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم نکرد؟ چرا زمانی که زدن ماسک برای دریافت خدمات در بخش های عمومی و خصوصی الزامی شد، مساله محدود کردن آزادی های اجتماعی مطرح نمی شد؟ در همه گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، نیروهای مردمی و جهادی، صدا وسیما و رسانه ها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج... همه پای کار بودند . اما چرا از تجربه شکست دادن کرونا در مورد ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف حجاب استفاده نمی شود؟

سال 1402 سال فتنه بی غیرت ها  و بی عفت هاست/با گل درمانی فتنه شیطان متوقف نمی شود

 آنان که براندازی این نظام را در برنامه کاری خود دارند این مسیر را دنبال می کنند که مردم مومن و غیرتمند را به خشم آورند تا جایی که آستانه تحمل قشر مذهبی تمام شود و خود وارد عمل شود که آسیبی بسیار شدید بر بدنه نظام وارد میشود ...! آنوقت برخی مسئولین ساده اندیش خیال میکنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی حجاب مماشات کرد ! غافل از اینکه این هم یک متد براندازی است و نادانسته در زمین دشمن بازی میکنند. سال 1402 سال فتنه بی غیرت ها  و بی عفت هاست. سال مواجه حق و باطل ..اگر عده ای فکر می کنند فقط و فقط با گل درمانی(گل دادن به خانم های بد حجاب ) می توانند فتنه شیطان را متوقف کنند این خیال خامی بیش نیست ...!

مسأله حجاب در کشور  گروگان سیاست و برخی احزاب و گروه های لیبرال  است

آن زن یا دختر هنجارشکنی که با خودنمایی جامعه را به فساد و شهوات می کشاند، با آن مسئولی که با ترک فعل و عدم اقدام قانونی، از ترس از دست دادن میز و جایگاه خود و از ترس اینکه مورد هجمه کفتارهای رسانه ای قرار نگیرند، هر دو به صورت ترکیبی در حال از بین بردن #دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند. و اما واقعیت تلخ اینست که اگر عمیق تر به موضوع #حجاب بپردازیم، وضعیت نگران کننده حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی که در سال های اخیر  بسیار بیشتر درگیر آن شده ایم در مرحله اول مرتبط با مسائل فرهنگی یا اقتصادی و حتی دشمن خارجی نیست.

مسأله حجاب در کشور  گروگان سیاست و برخی احزاب و گروه های لیبرال  است. یعنی برخی افراد و گروه ها عمدتا در جبهه لیبرال ، غربگرا و اصلاح طلب اجازه پرداختن صحیح به موضوع حجاب و عفاف را نمی دهند و حجاب تبدیل به ابزا ری برای روشنفکر بازی و کسب رأی و جایگاه شده است. به عبارت دیگر، متأسفانه حجاب، موضوعی #سیاسی است و یک عده می خواهند دل همه را بدست آورند حتی به قیمت چشم پوشی بر هر فساد و هرزگی... تا زمانی که نظام و بالاخص شورای نگهبان حجاب را از بازیچه بودن دست سیاسیون خارج نکند و به طور قاطع پای این اصلگودرزی: نایستد، این گروگان گیری و سیاست بازی ادامه خواهد داشت و ضرر آن مستقیما متوجه حاکمیت و مردم است.امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند:« اگر مجال را از دست بدهیدو برای خدا قیام نکنید فردا است که مشتی هرزه گرد شهوت ران بر شما  چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند .» جلد ۱ صحیفه امام خمینی)ره(، از صفحه ۲۱ تا صفحه ۲۳ ؛ 15 اردیبهشت. در چند ماه اخیر فیلم ها و تصاویر تاسف آوری از حضور افراد بی حجاب و هرزه گرد در اماکن تحت اختیار شهرداری توسط مردم دلسوز و انقلایی برای اعضای شورای شهر ارسال شده است که دل هر مومن غیرتمندی را به درد می آورد و همه ما باید بدانیم که در برابر اسلام و قرآن و امام راحل و خون شهدا و خانواده ایثارگران مسئولیم و سوگند خورده ایم که پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی باشیم شاید همه ما در برابر آزمون تاریخی و الهی قرار گرفته ایم.لذا ضروری است تا در اسرع وقت گزارشی از طرح ها و برنامه های شهرداری برای برخورد هوشمندانه و صحیح با این هنجارشکنان اجتماعی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه  شود.

پایان پیام/

ارسال نظرات