خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون گلستان:

جذب اتوبوس سیار خونگیری در گلستان/سالانه بین 60 تا 70هزار واحد خون در استان اهداء می شود

دکتر فاطمه محمدی گفت: سالانه بین 60هزار تا 70هزار واحد خون در استان اهداء می شود که توجه به اهداء اتوبوس انتظار رشد 15 درصدی را در این زمینه داریم.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۶۷
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

جذب اتوبوس سیار خونگیری در گلستان/سالانه بین 60 تا 70هزار واحد خون در استان اهداء می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر فاطمه محمدی مدیرکل انتقال خون استان در حاشیه مراسم افتتاح اتوبوس سیار خونگیری در استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه اتوبوس های قبلی اسقاطی شده و با توجه به گسترش شهرها و روستاها استان نیازمند یک دستگاه اتوبوس سیار جهت جذب خون در سطح استان بود که با عنایت ویژه استاندار محترم، مدیرعامل سازمان و خیرین عزیز توانستیم این اتوبوس را جذب کنیم.

وی افزود: بالغ بر 12 میلیارد تومان جهت تامین این اتوبوس هزینه شده است و دارای تخت می باشد که چهار تخت مخصوص آقایان  و دو تخت مخصوص بانوان می باشد و بدین ترتیب می توانیم روزانه بین تا 60 تا 70 واحد خون جذب کنیم.

محمدی با اشاره به آمار خونگیری در استان تصریح کرد: سالانه بین 60هزار تا 70هزار واحد خون در استان اهداء می شود که توجه به اهداء اتوبوس انتظار رشد 15 درصدی را در این زمینه داریم. در سال گذشته 70هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 60 هزار نفر موفق به اهداء خون شدند و تنها آماری که ما در استان کم داریم اهداء خون توسط بانوان ااست که این آمار بسیار آمار پایینی نسبت به سطح کشور است.

جذب اتوبوس سیار خونگیری در گلستان/سالانه بین 60 تا 70هزار واحد خون در استان اهداء می شود

مدیر کل انتقال خون استان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید مدافع حرم مقداد مهقانی اظهار داشت: من پزشک پایگاه انتقال خون شهرستان علی آباد بودم و خاطرم هست که این شهید بزرگوار یکی از مراجعین مستمر پایگاه بود.

وی در پایان عنوان کرد: شهید مهقانی بیستمین شهید مدافع حرم استان است که با اهداء خون خود مشق ایثار کرده است و امروز شاهد قبولی این جوان ایثارگر در آزمون سختی هستیم که پاداشش پیوستن به معبودش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها