با حضور خانواده شهدا، رزمندگان و مردم ولایتمدار برگزار شد؛

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار «ولی‌الله چراغچی» در مشهد

آیین گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «ولی‌الله چراغچی» قائم مقام لشکر پنج نصر با حضور خانواده شهدا، رزمندگان و مردم ولایتمدار در جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام مشهد با شکوه خاصی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۷۸
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،با حضور خانواده شهدا، رزمندگان و مردم ولایتمدار سی و هشتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «ولی‌الله چراغچی» قائم مقام لشکر پنج نصر در جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام مشهد برگزار و یاد این سردار سرافراز دفاع مقدس گرامی داشته شد.

در این مراسم سردار «محمود باقرزاده» از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس روایتگر حماسه‌آفرینی‌ها و رشاد‌های سردار شهید چراغچی قائم مقام لشگر ۵ نصر بود.

شهید، ولی الله چراغچی مسجدی «قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)»، اول مهرماه سال ۱۳۳۷ در مشهد به دنیا آمد.

پدربزرگ او در زمان حیات خادم مسجد گوهرشاهد بود و فانوس‌های مساجد را روشن می‌کرد شاید به‌همین دلیل فامیلی چراغچی را انتخاب کرد.

سال ۱۳۵۶ در رشته علوم دانشگاه بیرجند قبول شد و با شروع انقلاب و تعطیلی دانشگاه‌ها، درس را رها کرده و وارد سپاه شد. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد.

ولی الله در دوران جنگ تحمیلی به صورت مداوم در جبهه حضور داشت. آن‌ها پنج برادر بودند که سه نفرشان همزمان در جبهه حضور داشتند.

ولی الله چراغچی در عملیات «بدر» در بیست و چهارم اسفندماه سال ۱۳۶۳ در جاده خندق از ناحیه جمجه مجروح شد. همرزمانش ابتدا گمان می‌کنند که به شهادت رسیده و سپس شهید را به بیمارستان تهران منتقل می‌کنند و هجدهم فروردین ۱۳۶۴ به شهادت می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار