شهردار منطقه ۵ مشهد خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی موارد ابتلا به سالک/ با رها کنندگان فاضلاب در حاشیه شهر برخورد می‌شود

شهردار منطقه ۵ مشهد،کاهش ۶۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری سالک را اجرای مصوبات سال گذشته شورا بهداشت این منطقه در خصوص پیشگیری از بیماری‌های واگیردار برشمرد و گفت:با رها کنندگان فاضلاب در حاشیه شهر برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۰۸
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی؛ مجید وحدتی پور یکی از دلایل شیوع این بیماری را گسترش مسافرخانه های غیر مجاز زائران امام هشتم عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با نظارت‌های موثر و مداوم از توسعه اینگونه مسافرخانه ها جلوگیری شد و نتایج مطلوبی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع آنفولانزا طی سال گذشته، اقدامات متعددی به منظور پیشگیری از آنفولانزا در مدارس صورت گرفت و دستورالعمل های مربوطه تدوین و به مدارس ابلاغ شد و با پایش مداوم دانش آموزان، موارد مشکوک بررسی و اقدام لازم صورت گرفت که خوشبختانه موجب کنترل شرایط در سطح مدارس منطقه گردید.

شهردار منطقه ۵ مشهد، رهاسازی فاضلاب توسط عده ای از ساکنان منطقه را یکی از معضلات عمده حاشیه شهر خواند و گفت: به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های واگیردار ماهیانه با 100 مورد تخلف برخورد و ساکنان خاطی به مرکز بهداشت معرفی شده تا اخطاریه های لازم صادر و در صورت عدم رعایت، طبق ضوابط بهداشتی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

به گفته وحدتی پور قرار است امسال اخطارهایی به صورت پیامکی به تمامی مشترکان که رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر انجام می دهد، ارسال شود و در صورت تکرار موضوع، افراد به دستگاه قضائی ارجاع داده می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها