سرهنگ پاسدار حسین نیسی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی و روز قشر بسیج هنرمندان پیام تبریک منتشر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۳۲۶۶
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛  سرهنگ پاسدار حسین نیسی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی و روز قشر بسیج هنرمندان پیام تبریک منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:

انقلاب اسلامی ایران هنر شکوهمند ملتی بزرگ است که در کشاکش قرن ها ستیز با زشتی ها، به کشف مراتب والایی از زیبایی مطلق الهی نازل شد و آن را در درخشان ترین صفحه تاریخ پر افتخار خویش جلوه گر ساخت.

 آنان که شیفته جمال و جلال حقیقی بودند و در طریق کمال انسانی سلوک داشتند، شیدای تجلی آن شدند و خود به مثابه آئینه ای پاک و صیقلی، به قدر سعه وجودی خویش مجلای آن گردیدند. بدین سان بود که وجوهی از این ظهور تاریخ در وجود انسان هایی وارسته و متعالی ظاهر گشت که خود مظهری از خلاقیت زیبای الهی در این رستاخیز ملی بودند.

شهید هنر انقلاب اسلامی، سید مرتضی آوینی بود که حیات کوتاه و پر ثمر او، به حق، اثری با شکوه از هنر انقلاب عظیمی است که در 22 بهمن ماه 1357 آغاز شد و تا زوال تمام زشتی ها و پلشتی های درونی و برونی و ظهور اکمل جمال و جلال و کمال الهی در ولایت مهدوی (ع)، تداوم خواهد یافت.

 ما این میقات مبارک را در سالروز شهادت شهید آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی، در بیست و یکم فروردین ماه گرامی می داریم و با او و دیگر حماسه آفرینان این وادی عشق، پیمان خون می بندیم.
امروز هنرمندان بسیجی درخط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند. هنرمند بسیجی بر خود وظیفه می‌داند هنر خویش را برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اجرای فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به کار بندد و در گام دوم انقلاب، دوشادوش ملت شریف ایران اسلامی تکلیف خویش را به نیکویی ادا نماید. به تعبیر رهبر معظم انقلاب «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آن‌جا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آن‌جا که باید با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، درگیر شود و از آن‌جا که باید معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.»

ومن الله التوفیق

ارسال نظرات