خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اعلام کرد:

رشد ۵ برابری بازنگری طرح‌های هادی/ تحقق ۳۰۰ درصدی بودجه در اجرای بهسازی معابر روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: در سال گذشته، رشد بازنگری طرح‌های هادی را ۵ برابر کردیم.
کد خبر: ۹۵۰۳۴۱۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علیرضا حمیدی در نشست خبری سالروز افتتاح حساب 100 امام حضرت امام و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سال گذشته رشد بازنگری طرح‌های هادی را 5 برابر کردیم، اظهار داشت: 300 درصد تحقق بودجه در اجرای بهسازی معابر روستایی داشتیم. 

وی با بیان اینکه در راستای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی سالانه تعداد زیادی از خانه‌هایی که مقاوم نیستند با اعطای وام مقاوم سازی می‌شوند، اظهار داشت: 376 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که 67 درصد مقاوم سازی شده است و 121 هزار واحد غیرمقاوم داریم که نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در بخش روستایی در حوزه زمین، سند، نظارت و ارزیابی و فنی و تهیه طرح‌ها، گفت: 2 هزار و 338 روستای بالای 20 خانوار داریم که دارای طرح هادی هستند که بعد از گذشت افق 10 ساله نیازمند بازنگری است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، در فارس حدود 700 روستا نیازمند بازنگری است که در سال گذشته هزار روستا بوده است و 300 روستای آن بازنگری شده است و تا سه سال آینده طرح هادی در تمام روستا‌های استان مورد بازنگری قرار می‌گیرد. 

حمیدی با اشاره به اینکه سالیانه در مجموعه واحد فنی حدود 15 هزار استعلام پاسخ داده می‌شود عنوان کرد: این پاسخ‌ها از طریق سامانه است و افراد می‌توانند با درج اطلاعات غیرحضوری درخواست‌هایی همچون تغییر کابری، مغایرت‌های طرح‌های و ... بررسی کنند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه اخیرا پنجره واحد زمین به عنوان طرح دیگر به مجموعه کار‌های الکترونیک استان اضافه شده است از واگذاری 4 هزار قطعه زمین روستایی در سال خبرداد.

وی یادآور شد: در زمینه اعطا و صدور سند به خانه‌های روستایی نیز 70 درصد سند حاضر شده است و سالانه 11 تا 12 هزا سند خانه روستایی در مجموعه بنیاد مسکن و همکاری با اداره ثبت تنظیم می‌شود. 

حمیدی با اشاره به بهسازی معابر روستا در حوزه اجرایی گفت: سال گذشته نزدیک به هزار روستا طرح بهسازی اجرا شد و 560 روستا از محل اعتبارات قیر بهره‌مند شدند و 2 میلیون و 670 هزار متر مربع از معابر روستایی در 560 روستا آسفالت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه عمران روستایی توجه خاص به روستا‌های هدف گردشگری، روستا‌های شاخص و با ارزش می‌شود و فعالیت در روستا براساس توانمندی و جاذبه روستا متفاوت خواهد بود.

به گفته حمیدی هدف این است که روستا که محور تولید است سهمی در برگشت مهاجرت داشته باشید.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان ضرورت تعدیل نرخ فزاینده کاهش جمعیت در روستا گفت: در گذشته 45 درصد جمعیت روستایی بود که درحال حاضر به 25 درصد رسیده است. 

حمیدی بیان کرد: هر اقدام خوبی که برای روستا‌ها شود خدمات آن به کل جامعه بر می‌گردد و اقدام دیگر اشتغال روستایی است و از آنجا سال‌های سال بر کالبد روستا کار شده است، اما فعالیت جدیدی تحت عنوان منظومه‌های روستایی درحال اجرا است و توانمندی روستا‌ها استخراج و زنجیره ارزش تعریف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با تعریف پروژه‌های پیشران به اقتصاد آن بخش کمک می‌شود و این بخش در اشتغال موثر است و خود مردم متولی آن هستند، بیان کرد: در منظومه روستایی در سه بخش شهرستان شیراز، جهرم و سپیدان به صورت پایلوت درحال اجرا است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن در ساخت وساز مسکن محرومین ورود کرده است، تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتا در قالب طرح نهضت ملی مسکن گنجانده می‌شود و درحال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن 13 هزار و 944 واحد مسکونی است که عمدتا از سال 1401 آغاز شده است. 

حمیدی افزود: از این تعداد بخشی را بنیاد کار می‌کند که 5 هزار و 505 واحد به عنوان بنیاد ساز است که 3 هزارو152 واحد در شهر جدید صدرا، 700 واحد سلطان آباد، 148 واحد در شهرک نشاط سلطان آباد، 700 واحد مسکونی در داراب، 419واحد خنج و مابقی آن 8 هزار و 429 واحد مسکونی در قالب گروه ساخت و با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: ساختمان‌های روستایی با مشارکت مردم ساخته می‌شود و ما به آن‌ها مشورت می‌دهیم. 

نصیری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای ویژه 3 شهرستان محروم رستم و قیرو کارزین و فراشبند بیان کرد: 50 واحد به افراد تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دادیم که این تفاهم نامه بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان منعقد شده است. 

وی افزود: یک تفاهم نامه نیز بین بسیج سازندگی و بنیاد مسکن و کمیته امداد منعقد شده که برای 1200 نفر خانه ساخته خواهد شد و تاکنون برای 666 نفر تاکنون سقف منازل نیز ساخته شده است.

نصیری با تصریح بر اینکه برای این افراد واحد‌های 55 متری ساخته خواهد شد که 60 میلیون وام بلاعوض نیز به آنان تخصیص خواهد یافت، ادامه داد: از لحاظ معماری و سازه‌ای متناسب با اقلیم مناطق طراحی به خصوص خود انجام می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه در روستا‌ها به دنبال انبوه سازی نمی‌رویم و تسهیلات مسکن روستایی امسال ما در حال توزیع است، بیان کرد: در تمامی روستا‌های استان و شهر‌های زیر 25 هزار نفر به مبلغ 200 میلیون تومان با سود 5 درصد است که در تلاش هستیم با شرایط ساده‌ای به مردم پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها