موج بارشی شدید در راه کردستان با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی کردستان از ورود موج بارشی جدید از اواخر امروز به استان خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها بویژه در نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۵۶۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

نشمیل احمدیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا آخر وقت امروز سه‌شنبه، پدیده غالب استان پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی کردستان افزود: با توجه به افزایش سرعت باد، شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر عراق و سوریه وجود دارد که انتقال بخشی از آن به استان کردستان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به منطقه، تا اواخر هفته جاری شاهد بارش باران، در بعضی ساعات رگباری همراه با رعد و برق، همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط استان بارش تگرگ و در گردنه‌ها و ارتفاعات و مناطق سردسیری بصورت برف و کولاک خواهد بود.

احمدیانی تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها، طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها بویژه در نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی کردستان، دمای هوای استان از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده بطور متوسط ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات