خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: باوجود پیگیری‌های زیاد برای تصویب این طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی، سوال ما از هیئت رئیسه مجلس این است که چرا این موضوع را در دستور کار قرار نمی‌دهند و آن را نهائی نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۳۶۷۶
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹


تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای تحقق شعار سال/ چرا طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد؟
مسئول سازمان بسیج سازندگی، پس از بازدید از خبرگزاری بسیج، در گفتگو با خبرنگار ما درباره چگونگی شکل گیری گروه‌های جهادی که در نهایت تبدیل به جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی خواهند شد، گفت: تشکیل نخستین گروه جهادی در چند دهه قبل را مربوط به حرکت جهادی حضرت ایت الله خامنه‌ای می دانیم که در ۱۳ شهریور ۴۷ با بیش از ۱۰ اتوبوس و با جمعی از خیرآن و طلبه‌ها از مشهد به منطقه زلزله زده فردوس رفتند و در حدود ۲ ماه و خورده‌ای مشغول خدمت به مردم شدند که این اقدام، نمونه‌ای کامل و مطلوب از فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

سازمان بسیج سازندگی، متولی گروه‌های جهادی است
وی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی با دستور حضرت امام خمینی (ره) جهاد سازندگی شکل گرفت و تاکنون که سازمان بسیج سازندگی، متولی گروه‌های جهادی است، این گونه فعالیت‌ها تداوم داشته است و با افزایش گروه‌های جهادی، جریان جهادی و پس از آن فناوری جهادی شکل گرفت که مصادیق آن را می‌توان در اربعین حسینی (ع)، راهیان نور و فرهنگ شهادت مشاهده کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: پس از این جریان تکاملی، جبهه سازی جهانی خدمت جهادی را در برنامه‌ای ۱۰ ساله و به عنوان آخرین گام تکاملی گروه‌های جهادی در دستور کار خود قرار داده ایم تا مثل جبهه مقاومت که تاثیر جهانی داشته است این جبهه نیز با رویکرد خدمت رسانی جهانی، تاثیر گسترده داشته باشد.

وی گفت: جبهه جهانی خدمت رسانی باید از قوام و انسجام لازم برخوردار باشد و پس از حضور منطقه‌ای، تشکیلات خود را بر اساس جنس، فرهنگ و زیست بوم ملت‌ها شکل و فعالیت خود را گسترش دهد.

طمع برخی از افراد و گروه‌های سیاسی و اقتصادی  به گروه‌های جهادی نشان می‌دهد که  فعالیت این گروه‌ها، شاخص و برجسته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی همچنین افزود: طمع برخی از افراد و گروه‌های سیاسی و اقتصادی که  به گروه‌های جهادی نشان می‌دهد که خوشبختانه فعالیت این گروه‌ها، شاخص و برجسته شده است.

سردار زهرائی همچنین بااشاره به فلسفه تشکیل سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: این سازمان برای هدایت، ساماندهی و سازماندهی گرو‌های جهادی تعریف شده است نه برای دخالت کردن در کار آن‌ها لذا مجمع جهادی ملی جهادگران به عنوان نخستین بازوی سازمان با رای و نظر افراد جهادی حدود ۶ سال است که شکل گرفته است و بر اساس رویکرد اندیشه‌ای، مطالبه گری، تدوین راهبرد و نقشه راه، مشغول فعالیت می‌باشد.

وی گفت: قرارگاه عملیاتی جهادی به عنوان دومین بازوی سازمان بسیج سازندگی، براساس نقشه راه این مجمع عمل می‌کند و از کار‌های پراکنده جلوگیری می‌کند و موجب بهتر شدن فعالیت‌ها از لحاظ کمی و کیفی شده است.

این جهادگرعرصه خدمت افزود: برای بهبود روند کاری گروه‌های جهای، سال گذشته رزمایش‌هایی برگزار کردیم که حدود ۳۰ درصد از گروه ۴۲ هزار گروه جهادی ما در آن شرکت کردند و امسال هم برنامه‌های مفصلی برای بهبود روند کاری آن‌ها در نظر گرفته ایم.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که چرا افراد شرکت کننده در اردو‌های جهادی که در هنگام فعالیت، بعضا دچارسانحه می‌شوند و فوت می‌کنند به عنوان شهید خدمت شناخته نمی‌شوند، گفت: با وجود تلاش و پیگیری‌های زیاد حتی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و آمادگی بیش از ۱۰۰ نفری نمایندگان مجلس برای تصویب قانون آن، اما متاسفانه بیش از ۲ سال است که این موضوع که یک اصلاحیه هم بیش نیست در مجلس شورای اسلامی به سرانجام نرسیده است و تکلیف خانواده این جهادگران آسمانی، کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: باوجود پیگیری‌های زیاد برای تصویب این قانون،  از آنجا که تصویب آن بار مالی زیادی هم برای دولت ندارد و بسیج و سپاه و ستادکل نیروهای مسلح تحت عنوان شهیدخدمت وسایر خدمات درمانی موضوع راپذیرفته‌اند و همه مردم هم شاهد فعالیت گروه‌های جهادی هستند؛ سوال ما از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی این است که چرا این موضوع را در دستور کار قرار نمی‌دهند و آن را نهائی نمی‌کنند.

سردار محمد زهرائی همچنین در پایان گفتگو، درباره اجرائی کردن شعار امسال، یعنی " مهار تورم و رشد تولید " در بدنه سازمان بسیج تصریح کرد: ما در قرارگاه‌های سازندگی، محرومیت زدائی، نهضت خدمات مومنانه و اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح کرده ایم که در مجموع پیگیری این راهبرد به قرارگاه اقتصاد مقاومتی برمی گردد و همه بخش‌ها نه تنها وظیفه، بلکه تکلیف دارند با همکاری هم برای تحقق آن کمک کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها