جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

زندگی حضرت علی(ع) الگوی بسیجیان و پاسداران است

جانشین فرماندهی سپاه اما سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) شخصیت بی نظیر در عالم هستی بود، گفت: سبک و شیوه زندگی آن امام همام و ائمه اطهار(س)، همواره الگوی ما بسیجیان و پاسداران است و ما باید از راه و منش ایشان در زندگی بهره بگیریم.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۷۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

سردار هدایت الله امیری با اشاره به شب های پربرکت قدر و تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) افزود: قطعا آن چیزی که در مجمموعه بسیج و سپاه همیشه مدنظر بوده، استفاده از سبک و شیوه عملی اسلام ،هم به صورت فردی و هم سازمانی بوده و امروز در مجموعه بسیج، فرماندهان و مدیران به این امام بزرگ تاسی کرده و از ایشان الگوبرداری کرده اند.
وی بیان کرد: حضرت علی(ع) بهترین وصی، بهترین همسر و بهترین پدر بوده و ما باید، بیش از این، از این نعمت الهی در زندگی فردی و سازمانی استفاده کنیم.
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: شخصیت حضرت علی (ع) یک شخصیت بی نظیر است که اگر از بدو تولد آن حضرت بخواهیم زندگی اش را بررسی کنیم این بی نظیر بودن برای هر انسان منصفی قابل اثبات است.
سردار امیری ادامه داد: حضرت علی (ع) در بهترین مکان دنیا در درون کعبه متولد شدند و درخانه خدا و در محراب عبادت نیز به شهادت رسیدند و اولین مرد مسلمانی بودند که به دین اسلام و پیامبر آن ایمان آوردند.
وی گفت: در جنگ ها نیز شجاعت و رشادت علی (ع) بی نظیر بود و عدالت علی (ع) به عنوان یک خصیصیه ای که می تواند برای هر فردی الگو باشد، کاملا مشهود و قابل استفاده است.
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال خوشبختانه سال پربرکتی را آغاز کردیم که شروع و پایانش با ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است و همه در ضیافت الهی حضور داریم و امیدواریم برکت این ماه بزرگ شامل حال همه ملت ایران و مسلمانان شود
سردار امیری یادآورشد: آن چیزی که در ماه مبارک رمضان و شب های قدر برای ما بسیار مهم است، توجه به این نکته بوده که که خداوند نعمت ائمه اطهار را به مردم و بویژه ما مسلمانان ارزانی داشته که به واسطه وجود مقدس پیامبراکرم (ص) شکل گرفته و یکی از این نعمت ها وجود حضرت علی (ع) است.
وی گفت: امروز دنیا و بویژه نسل جوان تشنه یک الگوی موفق است که بتواند هم سعادت دنیا و هم آخرت را به دست آورند که بدون شک ائمه اطهار(س) و حضرت علی(ع) نمونه کامل یک انسان موفق است که باید از سیره و روش و سبک زندگی آن امام همام استفاده کنیم.
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، نهج البلاغه را یکی از کتاب های مقدس و بی نظیری دانست که می توان بوسیله آن بیشتر با سیره و روش و سبک زندگی امام علی(ع) آشنا شد.
وی گفت: برای این کتاب شرحهای خوبی نوشته شده و کتابی است که هم غیرشیعه ای مانند ابن ابی الحدید و هم غیر مسلمانان همچون جرج جرداق مسیحی وقتی با آن مواجه شدند، شیفته شخصیت حصرت علی (ع) می شوند و چقدر خوب است که از این کتاب در هرجایگاهی که در آن قرار داریم، استفاده کنیم .
سردار امیری با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی نهضت نهج البلاغه خوانی و نشر این کتاب عظیم در کشور شکل گرفته است، ابراز کرد: اگر قرار است یک تفسیر خوبی از قران بگیریم ، نهج البلاغه یک تفسیبر بسیار کامل و جامعی از قران است.

ارسال نظرات