سردار شفائی گفت: یکی از اعمال شب های قدر قرآن برسر گرفتن است وقتی در این ایام قرآن بر سر می‌گذاریم بدانیم که هم در ظاهر و هم در باطن باید به قرآن عمل کنیم، وقتی قرآن به سر می‌گذاریم، قرآن روی سر ما جا دارد و احترام ما به قرآن فقط قولی و زبانی نیست قرآن باید در متن زندگی ما پیاده شود.
کد خبر: ۹۵۰۴۰۵۶
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ دوم  پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به همراه سرهنگ ملایی  مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه استان و زندی دبیر شورای مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان از کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ و سایت شهرک سلامت تله سیاه و کمپ ترک اعتیاد زاهدان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید سردار شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و عظمت شب های قدر گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و خودسازی نفس و به عبارتی دانشگاه انسان سازی است که باید از این ماه بهترین درک و استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه باعظمت لیالی قدر بیان کرد: ما هیچ کاری مهمتر از خودشناسی و خودسازی نداریم، زندگی ابدی در پیش داریم و انسان موجودی جاودانه و ابدی است، بنابراین شب‌های قدر می‌تواند فرصت بسیار طلایی و استثنایی برای خودشناسی، معرفت نفس، خودسازی و تزکیه باشد و اینها نیاز به قانون، اصول و ارزش‌ها، بایستگی و نبایستگی، بایدها و نبایدها و شریعت به معنای جامع کلمه دارد و یکی از دلایل مهم فضیلت این شب همین است.

سردار شفائی ادامه داد: یکی از اعمال شب های قدر قرآن برسر گرفتن است وقتی در این ایام قرآن بر سر می‌گذاریم بدانیم که هم در ظاهر و هم در باطن باید به قرآن عمل کنیم، وقتی قرآن به سر می‌گذاریم، قرآن روی سر ما جا دارد و احترام ما به قرآن فقط قولی و زبانی نیست، بلکه تکریم عملی و عینی و فعلی هم برای قرآن قائل هستیم و قرآن باید در متن زندگی ما پیاده شود.

این مسئول ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرنوشت خوبی برای خودمان رقم بزنیم، می‌توانیم این سرنوشت را با تکیه بر قرآن صامت و ناطق انجام دهیم و از خدا بخواهیم که تقدیرات امسال ما را در پرتو تمسک به این دو رقم بزند. بنابراین اگر واقعاً دوست داریم به کمال نهایی دست یابیم و خود و خانواده و جامعه به مکارم و سجایای اخلاقی دست یابیم و بالاتر از آن متصف به اوصاف اولیای الهی و مسمی به اسمای حسنای الهی و مقام خلیفة الهی باشیم، قرآن کریم این راه را به ما نشان داده است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که افرادی که در این مرکز اعزام شده اندبیمارانی هستند که جهت تداوم مرحله درمان و رهایی از دام اعتیاد تحت مراقبت و نگه داری جهادگران هستند تا درمانشان کامل شود تا از این بلای خانمانسوز نجات پیداکنند باید دو موضوع مهم را مد نطر خود قرار دهند اولین موضوع که بسیار مهم است به جهت کسالت امکان روزه گرفتن برای این افراد فراهم نیست باید در ماه مبارک رمضان این ارتباط را با خداوند برقرار کنند و از خداوند قادر و متعال درخواست کمک داشته باشند.

وی ادامه داد: همه شما انسانهای ارزشمندی هستید، اثر گذار بوده و می توانید اثر گذار باشید همه شما برای خانواده هایتان عزیز هستید شما پاره تن مردم هستید و برای ما هم عزیز هستید ما از یک نظام و از یک خانواده هستیم بعضا تحصیل کرده هستید مدارک علمی بالایی دارید و تخصص های ویژه ای دارید سرمایه کشور هستید سرمایه هایی که سالها کشور هزینه کرده است.

فرمانده سپاه سلمان ادامه داد: شما به نوعی بیماری مبتلا شده اید عزم، تلاش، جدیت و همت بلند خود را در کنار هم منسجم و مستحکم کنید تا از این بیماری در این آخرین مرحله نجات پیدا کنید و به آغوش گرم خانواده هایتان بازگردید.

ارسال نظرات