برنامه محفل انس با قرآن با حضور کادرسپاه ونیروی انتظامی، مسئولین وآحاد مردم در سپاه نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۰۶۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم که با حضور نیروهای سپاهی، بسیجی و انتظامی برگزار شد، عنوان کرد: قرآن کتاب زندگی است که در آن پر از آموزه‌های درست زیستن است و انسان را در راه رسیدن به سعادت رهنمود می کند. تداوم تلاوت قرآن با شنیدن آیات آن باعث می شود که مطالب ارزشمند این کتاب در وجود انسان نهادینه شود و پندهای آن فراموش نشود. در زندگی دنیا و هیچ راهنمای بهتر از قران برای انسان وجود ندارد.

وی افزود: قرآن راهنمای زندگی است. از آغاز تا انتهای قرآن سرشار از پند و آموزه است و راه و روش درست زیستن را می‌توان در آن یافت. انسان برای رسیدن به سعادت و قرار گرفتن در مسیر بندگی خدا باید به این راه و روش عمل کند از طرفی وقتی یک کتاب سرشار از مطالب با ارزش و مفید باشد لازم است در هر چه بیشتر خوانده شود و همیشه تکرار شود تا محتوای آموزنده و مطالب ارزشمند آن در جان انسان ریشه کند و این پند های گوهربار فراموش نشود.

سرهنگ نکوئی تصریح کرد: این الزام در مورد مجموعه کاملی که هم علوم و فنون گذشته و هم علوم آینده در آن وجود دارد بیش از پیش می شود. همچنین وقتی یک فرد وارد یک محیط جدید می شود لازم است که او را راهنمایی کنند تا با فضا و شرایط محیط اطراف خود آشنا شود نبودن راهنما میتواند ضربات سنگین و خسارات جبران ناپذیری به فرد وارد کند حال آنکه این مسئله در مورد انسانی باشد که در مواجهه با پیچیدگی های بسیار زیاد زندگی دنیایی نیازمند یک راهنمای کامل و راه بلد می باشد در این صورت نبودن این هدایتگر می‌تواند هم زندگی در دنیا و هم آخرت را تباه کند چه راهنما و راهبردی بهتر از قرآن که راه درست زندگی را برای انسان روشن می کند و او را در مسیر سعادت دنیوی و اخروی همراهی می کند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین نعیم اربابی، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: یکی از ویژگی‌های قرآن این است که هرکس به اندازه انس با آن و تدبر و تفکر در آیات آن و حتی تلاوت و روخوانی آن از این کتاب عظیم بهره‌مند می‌شود. همین روخوانی عادی نیز بر دلها اثر می‌گذارد و حتی نگاه کردن به آن نیز دارای فوایدی است. بنابراین سعی کنید که روخوانی را مقدمه تدبر و تفکر در آیات الهی قرار دهید.

وی افزود: تردیدی نیست که خواندن قرآن و دعا با توجه به معانی آنها تاثیر بسزایی در نفس و جان انسان دارد و این تاثیر خاص، بدون توجه به معانی حاصل نمی شود؛ ولی به هر حال خواندن قرآن و دعا بدون توجه به معانی آنها نیز ثواب و ارزش دارد اما در مرحله پایین تری قرار دارد.

اربابی درادمه بیان کرد: واژه انس یعنی خو گرفتن و آرام یافتن به چیزی و انس گرفتن یعنی همدم بودن، خو گرفتن، ارتباطی فراترازبک رابطه معمولی و ارتباطی مستحکم که موجب تاثیر پذیری و تاثیر گذاری باشد. با تعریفی این چنین انس جوانان با قرآن معنای ژرف تری به خود میگیرد و هدفی والاتر برایش قابل تصور است؛ هدفی که دلیل نزول قرآن است.

این مقام مسئول اذعان کرد: انس با قرآن یعنی آموختن قرآن( قرائت صحیح قرآن) استمرار بر قرائت قرآن، فهم قرآن و تدبر در آیات آن و عمل به قرآن؛ اماکمال انس باقرآن زمانی حاصل می شود که موجب تغییر رفتار شود بدان صورت که شخص وبه دنبال آن جامعه به آرامشی معنوی دست یابند و از دغدغه‌هایی که گریبان گیر افراد یا جامعه غیر دینی است، برهند.

ارسال نظرات